Samsung pochwalił się nowymi ekranami dedykowanymi goglom VR o rozdzielczości 2024 x 2200. To 3,5 razy więcej pikseli niż w wyświetlaczach stosowanych w Oculusie i HTC Vive.

Podczas konferencji Display Week 2017, która odbyła się w zeszłym tygodniu w Los Angeles firma Samsung zaprezentowała nowy wyświetlacz dedykowany goglom wirtualnej rzeczywistości. Ekran charakteryzuje się niespotykaną w produktach konsumenckich rozdzielczością i liczbą pikseli.

Koreańczykom udało się uzyskać rozdzielczość 2024 x 2200 / 90 Hz co w porównaniu z wyświetlaczami (także Samsunga) aktualnie stosowanymi w goglach Oculus Rift i HTC Vive (1080 x 1200 / 90 Hz) daje ponad 3,5 raza więcej pikseli, przy zachowaniu 3,5-calowych rozmiarów ekranu. Co za tym idzie nowa konstrukcja posiada niemal dwa razy wyższą liczbę pikseli przypadających na cal. Podczas gdy dla Rifta i Vive wskaźnik ten wynosi obecnie 460 PPI udoskonalony wyświetlacz może się pochwalić wynikiem 858 PPI.

Poniżej możecie zobaczyć galerię udostępnioną przez krenzo, użytkownika Reddita, który odwiedził stoisko Samsunga na Display Week 2017. Można było tam porównać różnicę w jakości obrazu pomiędzy wspomnianymi powyżej rozdzielczościami.

Samsung Booth at Display Week 2017

Różnicę można porównać także tutaj – 460 PPI vs 858 PPI.

  • Piasecznik

    Piękne do oglądania statycznych obrazków. Jak z odświeżaniem? Wszak to LCD.

    • Giovanne

      Masz napisane 2024 x 2200 / 90 Hz jak byk, więc to samo co w Rift i Vive. BTW. Skąd pomysł, że to LCD?

  • Pan Dzikus

    A te piksele to normalne RGB czy PenTile?