Tak prezentuje się gameplay z Skyrim VR, Doom VFR oraz Fallout 4 VR.

Serwis GameSpot opublikował dłuższe fragmenty rozgrywki z dwóch gier wirtualnej rzeczywistości opracowywanych przez Bethesde, które zadebiutują w tym roku ze wsparciem dla gogli wirtualnej rzeczywistości.

Jako pierwszy zostanie wydany Skyrim VR, który pojawi się już 17 listopada ze wsparciem dla gogli PlayStation VR. Gra będzie portem wydanego w 2011 roku RPG-a dostosowanym do możliwości konsolowego headsetu i kontrolerów PlayStation Move.

Oprócz podstawowej wersji gry The Elder Scrolls V: Skyrim VR wyposażony zostanie w oficjalne rozszerzenia: Dawnguard, Hearthfire oraz Dragonborn. Niestety w dniu premiery VR-owa wersja nie będzie obsługiwać tworzonych przez fanów modyfikacji. Może się to jednak w przyszłości zmienić.

Skyrim VR w akcji możecie zobaczyć na poniższym, niemal półgodzinnym materiale.

Niewiele później, bo 1 grudnia w sprzedaży pojawi się Doom VFR, który otrzyma wsparcie dla PlayStation VR oraz HTC Vive. Jako jedyna z trzech gier wirtualnej rzeczywistości Bethesdy nie będzie portem istniejącej już gry, lecz zupełnie nową produkcją projektowaną od początku z myślą o goglach VR.

Tytuł pozwoli wcielić się w naukowca, jedynego „ocalałego” podczas ataku na marsjańską placówkę UAC, który… ostatecznie ginie. W rezultacie, zgodnie ze ściśle tajnymi procedurami operacyjnymi UAC, jego świadomość zostanie przeniesiona do komputera. Za jej pomocą będziemy mogli kontrolować różnego rodzaju roboty, rozwiązywać zagadki i odpierać ataki piekielnych istot. Naszym zadaniem będzie „przywrócić stabilność operacyjną i wykorzystać wszelkie możliwe środki do powstrzymania demonicznej inwazji”.

Nieco wcześniej zobaczyliśmy fragmenty z rozgrywki z Fallout 4 VR. Tytuł będzie pełnoprawną VR-ową wersją gry jednak otrzyma zupełnie nowy system walki oraz wytwarzania przedmiotów, które zostaną dostosowane do możliwości gogli Virtual Reality.

Fallout 4 VR zadebiutuje 12 grudnia ze wsparciem dla gogli HTC Vive.

  • xXx

    Wiadomo już czy da się to jakoś odpalić na Oculus Rift CV1?

    • Despacito

      Na 100%, kwestia patcha.

  • Pawel Hatson Kodymek

    Jak te porty VR w sumie wygladaja ? Sa to pelnowartosciowe VR 3d, czy poprostu dodana detekcja ruchu glowy i kontrolerow ?

    • Yelon

      Chodzi o to, że jest to ta sama gra tylko przystosowana pod VR i inne kontrolery. No i oczywiście w 3D.

      • Pawel Hatson Kodymek

        Ups. widze, ze 2 razy poszlo. No wlasnie o te 3D mi chodzi. Czy to jest pelnowartosciowy obraz 3D z przesunieciem dla kazdego oka ? Inaczej mowiac, czy efekt jest taki jak w „prawdziwych” grach VR ?