Nowe informacje na temat „Special Forces VR” – polskiej produkcji inspirowanej Counter-Strikem.

Trójmiejskie studio VR Visio Games od jakiegoś czasu pracuje nad wieloosobową taktyczną strzelanką Special Forces VR, która w założeniach ma być czymś w rodzaju gry „Counter-Strike” dedykowanej miłośnikom technologii Virtual Reality. Podobnie jak w CS przyjedzie nam stanąć po jednej z dwóch stron – wojskowych lub terrorystów – w kilku zróżnicowanych trybach rozgrywki. Będą to zarówno tradycyjne pojedyncze i zespołowe deathmatche jak i bardziej złożone scenariusze, takie jak ratowanie zakładników, rozbrajanie bomby oraz różne tryby co-op, w których gracze walczą przeciwko postaciom sterowanym przez komputer.

Producent gry właśnie poinformował nas o zmianie nazwy strzelanki na Zero Killed, a także o dalszych planach rozwoju tego interesującego projektu, m.in. zmianie terminu otwartych beta testów. Poniżej publikujemy pełną treść komunikatu, który otrzymaliśmy od VR Visio.

„Kochani fani, mamy dla Was kilka wiadomości. Ustaliliśmy oficjalną nazwę dla naszej gry. Wcześniejsza – “Special Forces VR” – była, jak już kiedyś wspominaliśmy, tylko tymczasowa. Długo szukaliśmy takiej, która niosłaby ze sobą coś więcej i uważamy, że znaleźliśmy. Nowa nazwa jest inspirowana określeniem jakie było używane przez żołnierzy po powrocie z misji wojennych i oznaczała brak ofiar podczas akcji. Wiele źródeł wskazuje, że używano w zapisie określeń “0K”, a także “O.K.” W nawiązaniu do tego nazwaliśmy grę “Zero Killed”, a także postanowiliśmy doceniać szczególnie graczy szanujących życie swoje jak i towarzyszy nagradzając ich za każdym razem, kiedy bezstratnie poprowadzą swoją drużynę do zwycięstwa.

Gra będzie umiejscowiona w niedalekiej przyszłości, jakiś czas po zakończeniu III Wojny Światowej. Jak będzie wyglądało uniwersum? Niedługo zamierzamy się z wami podzielić szczegółami, więc jeśli chcecie poznać głębiej świat, w jaki planujemy was zanurzyć upewnijcie się, że jesteście na bieżąco z naszymi najnowszymi newsami. Zachęcamy do wpisania “Zero Killed” na swoją Wishlistę na Steam oraz zapisania się do naszego newslettera.

Wiemy, że czekacie na informację o beta testach. Wewnętrzne testy multiplayer już trwają. Podjęliśmy jednak decyzję, że chcemy dopracować bardziej naszą grę zanim udostępnimy ją szerszemu gronu. Przepraszamy bardzo wszystkich fanów. Jest nam przykro, że przesuwamy termin testów. To była trudna decyzja, ale chcemy stworzyć jak najlepszą grę. Dziś możemy powiedzieć, że beta testy odbędą się w pierwszym kwartale 2018. Obiecujemy, że zrobimy wszystko co w naszej mocy by gra była wyjątkowa.

Dzięki licznym testom multiplayer zweryfikowaliśmy wiele wstępnych założeń. Zmiany które wprowadzimy będą miały pozytywny wpływ na rozgrywkę. Przede wszystkim dochodzimy do wniosku, że łączenie graczy PC’towych i konsolowych prowadzi do wielu problemów, nieporozumień i dysbalansu rozgrywki. Dzięki zauważeniu tego problemu dostarczymy obydwu grupom graczy produkt szyty na miarę, zlokalizowany w tym samym uniwersum, ale idealnie dostosowany do kontrolerów i możliwości ich sprzętu. Testy odbywają się również na bieżni wielokierunkowej. Obecnie trwa development gry na PC oraz PlaystationVR. W związku z tym iż jesteśmy niedużą firmą raczej nie będziemy w stanie wydać obu wersji jednocześnie. Prace nad wersją na PC są obecnie w bardziej zaawansowanym stadium, ale jeszcze do końca nie wiemy, która wersja pojawi się jako pierwsza. Otrzymaliśmy wspaniałe wsparcie oraz feedback od Sony oraz Oculusa, za co chcielibyśmy podziękować.

Wiemy, że VR oferuje ogromne możliwości, dlatego jako gracze i developerzy, chcemy je wykorzystać maksymalnie. Możecie oczekiwać immersyjnych mechanik, takich jak kucanie, wychylanie się, wspinanie, rzucanie przedmiotami. Stworzyliśmy dla was wyjątkowy system kolizji oraz system swobodnego chodzenia w technologii MSF (Motion Sickness Free).

Planujemy nowoczesne, innowacyjne tryby rozgrywki, staraliśmy się stworzyć ciekawą historię oraz wyjątkowe uniwersum. Jesteśmy pewni, że przy odpowiedniej ilości wysiłku z naszej strony “Zero Killed” ma szansę wprowadzić nową erę również na scenę VR’owego e-sportu.

To tyle na dziś. Kolejne wieści przekażemy w przyszłym miesiącu. Zachęcamy do zapisania się do naszego newslettera oraz wpisania gry na wishlistę na Steam by być na bieżąco.”