Pod koniec 2017 roku na gogle Oculus Rift i HTC Vive trafi OrbusVR – pierwsza gra typu MMORPG VR z prawdziwego zdarzenia.

Na Kickstarterze zakończyła się zbiórka funduszy na OrbusVR – osadzoną w klasycznym świecie fantasy grę VR z gatunku MMORPG umożliwiającą rozgrywkę w trybie pokoju (room-scale). Niezależna produkcja nastawiona na walkę, eksplorację oraz tzw. „crafting”, otrzymała blisko 35 tysięcy dolarów wsparcia, przekraczając już po czterech godzinach założony przez siebie cel zbiórki (10 tyś. dolarów).

Twórca OrbusVR i założyciel studia Ad Alternum, niejaki Riley Dutton, zamierza skupić się na dostosowaniu mechaniki tego nieznanego jeszcze w wirtualnej rzeczywistości gatunku do rozgrywki w VR-owych goglach. Dlatego też zamiast silić się na oryginalność swojego dzieła osadził je w typowym świecie fantasy, w którym gracze będą mogli wcielić się w przedstawiciela jednej z czterech klas: maga, łucznika, wojownika oraz specjalistę od broni palnej.

Tytuł posiadać będzie także inne charakterystyczne dla MMORPG cechy, m.in. lochy, raidy, crafting oraz alchemię. Dużą rolę w rozgrywce odgrywać ma aspekt społecznościowy, co oznacza konieczność współpracy z innymi graczami w celu ukończenia bardziej wymagających misji.

OrbusVR zadebiutuje na Steam w grudniu w wersji z wczesnym dostępem. Już w kwietniu planowane jest rozpoczęcie zamkniętych testów wersji alfa, która zamieni się w betę w lipcu. Wówczas dostęp do gry otrzymają kickstarterowi darczyńcy, którzy zdecydowali się dofinansować produkcję nieco wyższą niż inni kwotą. Tytuł otrzyma wsparcie gogli Oculus Rift i HTC Vive.