Sony zaprezentowało przykładowy wygląd okładek gier wirtualnej rzeczywistości, które będą wydawane na współpracujące z konsolą PlayStation 4 gogle PlayStation VR.

Można by powiedzieć, że japoński producent konsoli do gier rozkręca atmosferę przed zaplanowaną na 13 października premierą gogli wirtualnej rzeczywistości PlayStation VR. Jednak w tym przypadku zamiarem Sony jest przedstawienie symboli identyfikacji wizualnej, mających za zadanie poinformować potencjalnego kupca gry o ewentualnej konieczności posiadania wspomnianego headsetu.

Gogle PlayStation VR będą niejako urządzeniem peryferyjnym dla PlayStation 4, a dodatkowo ich cena przekroczy wartość samej konsoli. Urządzenie wyceniono na 1769 złotych, dlatego też koniecznością jest odpowiednio wczesne poinformowanie gracza na temat wymagań. Właśnie z tego powodu podobne oznaczenia znajdziemy już w popularnym cyfrowym sklepie z grami Steam. Mimo wszystko nadal odnotowywane są przypadki osób, którzy kupili grę z oznaczeniem dla Oculus Rift bądź HTC Vive, ale nie zdawali sobie sprawy z tego, że muszą posiadać gogle VR.

Playstation VR_2

Ponieważ gry wydawane na PSVR będą różniły się poziomem wsparcia dla wirtualnej rzeczywistości, okładki tych tytułów będą się nieznacznie różnić. Produkcje projektowane od początku z myślą o goglach VR otrzymają znaczek ‚PlayStation VR Game’ (lub ‚Required’) oraz niewielkie zdjęcie headsetu z podpisem „You’ll need this”. Drugi typ gier to produkcje, które oprócz trybu VR będą pozwalały także na rozgrywkę w tradycyjny sposób. Zidentyfikujemy je za pomocą symbolu ‚PlayStation VR Compatible’.

Premiera gogli PlayStation VR odbędzie się 13 października, ale już teraz wiadomo, że nie wszyscy chętni zakupią headset pierwszego dnia. Sony zapowiedziało, że do końca roku wydanych zostanie 50 gier, które zadebiutują wraz ze wsparciem dla gogli PlayStation VR.