Choć o grach wirtualnej rzeczywistości dla gogli HTC Vive wiemy z dnia na dzień coraz więcej, wielu z Was może zastanawiać się w jaki sposób obywać się będzie proces ich uruchamiania i obsługi interfejsu. Valve od dłuższego czasu pracuje nad rozbudowaniem swojej cyfrowej platformy Steam, tak aby dostosować ją w pełni do wymogów stawianych przez technologię VR. Właśnie opublikowano materiał ukazujący obsługę SteamVR przy pomocy gogli i kontrolerów VR.

Wideo zarejestrowane przez dziennikarza RoadToVR wykonane zostało przy użyciu drugiej deweloperskiej edycji gogli – HTC Vive Pre – będącej wersją bardzo zbliżoną do ostatecznej, która zadebiutuje już w kwietniu. Możemy na nim zobaczyć jak w praktyce odbywa się obsługa odpowiednika cyfrowego sklepu Steam w wirtualnej rzeczywistości, a także w jak płynny sposób możemy przełączać się pomiędzy różnymi grami dostępnymi w bibliotece.

W trakcie prezentacji zobaczycie także konfigurację ustawień platformy, takich jak system ostrzegania przed kolizją (tzw. Chaperone tracking system), kolor tła czy zmiana tapety 360 VR, a także przeglądanie stron internetowych poprzez wbudowaną w SteamVR przeglądarkę www.

W zestawie HTC Vive znajdziemy specjalne kontrolery VR zaprojektowane do pracy z ekosystemem SteamVR. Za ich pomocą obywać będzie się cała interakcja z różnego rodzaju obiektami w wirtualnych światach, a także ze wspomnianym interfejsem użytkownika.

Firma HTC pod koniec lutego uruchomiła preordery na konsumencką wersję gogli Vive. Urządzenia trafią do pierwszych klientów już 5 kwietnia. Zestawy SteamVR sprzedawane są na terytorium naszego kraju w cenie 971,57 Euro.

  • Liquid Metal

    Tandeda niezoptymalizowana pod VR.

    • Krigg

      Masz jakiś lepszy pomysł? Śmiało