NVIDIA opublikowała nową wersję bibliotek VRWorks dla Unreal Engine w wersji 4.16 oraz Unity 2017.1. Dzięki temu programiści korzystający z tych silników mogą łatwo korzystać z takich funkcji jak Lens Matched Shading (LMS), Single Pass Stereo (SPS), VR SLI czy Multi-res Shading (MRS).

Funkcja Lens Matched Shading wykorzystuje sprzętowe funkcje kart graficznych z architekturą NVIDIA Pascal w celu poprawy cieniowania, optymalizacji renderowanego obrazu oraz zapewnienia optymalnej wydajności buforu wyświetlanych ramek.

Single Pass Stereo, kolejna funkcja dostępna w architekturze Pascal, redukuje szerokość pasma geometrycznego o blisko 50%, uwalniając cenne zasoby, aby sprostać bardziej złożonym scenom.

VR SLI umożliwia programistom wykorzystanie systemów złożonych z wielu kart graficznych do osiągnięcia najwyższej wydajności.

Techniki NVIDIA VRWorks, w tym MRS, SPS, LMS oraz VR SLI, są już dostępne także dla wszystkich programistów korzystających z opublikowanego w tym tygodniu silnika Unity 2017.1. Zawiera on nowe rozszerzenia, które umożliwiają wykorzystanie wtyczki VRWorks dostępnej poprzez Unity Asset Store.