Tethered – jedna z wyżej ocenianych gier VR dla PlayStation VR otrzyma wsparcie gogli Oculus Rift i HTC Vive wraz z kontrolerami ruchowymi.

Tworzona od początku z myślą o technologii wirtualnej rzeczywistości debiutancka gra studia Secret Sorcery – Tethered – doczeka się wersji na gogle Oculus Rift i HTC Vive. Tytuł współpracować będzie także z kontrolerami ruchowymi Oculus Touch i SteamVR. Produkcja zadebiutowała pod koniec października zeszłego roku ze wsparciem dla gogli PlayStation VR zbierając pozytywne opinie zarówno wśród recenzentów jak i samych graczy (odpowiednio 77/100 i 7,6/10 na metacritic).

Tethered jest strategią łączącą w sobie elementy sandboxa oraz gier logicznych. Zadaniem gracza jest opieka nad grupą sympatycznych stworków zamieszkujących lewitującą wyspę. Rozgrywka podzielona została na dwa etapy. Pierwszy odbywa się w ciągu dnia, kiedy to przyjdzie nam rozwijać infrastrukturę baśniowej krainy. W tym momencie rozgrywka niewiele różni się od klasycznych strategii, które wymagają od nas przydzielania podopiecznych do określonych zadań takich jak zbieranie surowców czy prace nad umocnieniami zabezpieczającymi wyspę.

Fortyfikacje obronne są bowiem elementem drugiego etapu, który rozpoczyna się wraz z zachodem słońca. Z nor zaczynają wyłazić różnego rodzaju potwory i tym samym bajeczna wyspa zamienia się jedno wielkie w pole walki. W tym momencie już tylko od nas zależy jaką taktykę przyjmiemy aby przetrwać do świtu.

Wraz z zapowiedzą wersji na Oculusa i Vive opublikowano nowy zwiastun Tethered.

Secret Sorcery nie ujawniło dotychczas daty premiery wersji współpracującej z topowymi PC-owymi goglami VR.