Wczoraj byliśmy świadkami pierwszej gry VR firmy Crytek na gogle PlayStation VR (Robinson: The Journey), tymczasem pierwszy w ogólnym rozrachunku VR-owy tytuł niemieckiego studia – The Climb – wzbogaci się wkrótce o obsługę długo wyczekiwanych kontrolerów ruchowych Oculus Touch.

Wspinaczkowa gra The Climb, która została wydana w kwietniu na platformie Oculus Rift, spotkała się z dosyć pozytywnym przyjęciem recenzentów (ocena 69/100 na metacritic), jak i samych graczy (6,6/10). Wytknęli oni jednak kilka błędów, a przede wszystkim fakt, iż sterowanie odbywa się przy pomocy gamepada, co nie wpływa korzystnie na poziom immersji.

Niedługo ma się to zmienić, a to za sprawą premiery kontrolerów ruchowych Oculus Touch, które wprowadzą do środowiska gry nasze dłonie. Jak wpłynie to na ogólne wrażenia z gry jeszcze nie wiadomo, ale wygląda to na oczywisty kierunek rozwoju gry, w której naszym głównym zadaniem jest wspinanie się.

Wraz z aktualizacją otrzymamy także nowy poziom oraz oddzielną tablicę wyników rozgraniczającą graczy używających gamepada i kontrolery ruchowe. Ma to kluczowe znaczenie chociażby dlatego, iż każdy użytkownik gogli posiada inny zasięg ramion, co w znaczący sposób może przełożyć się na ostateczny wynik.

Aktualizacja dodająca wsparcie dla Oculus Touch pojawi się 6 grudnia, w dniu premiery kontrolerów.