Zadebiutował długo wyczekiwany Skyrim VR. Pierwsze oceny nastrajają optymistycznie.

W sklepie PlayStation Store pojawił się VR-owy port wydanego w 2011 roku RPG-a „The Elder Scrolls V: Skyrim”, który został dostosowany do możliwości konsolowego headsetu PlayStation VR oraz kontrolerów Move. Pierwsza z trzech gier wirtualnej rzeczywistości zapowiedzianych przez Bethesda Softworks została bardzo dobrze przyjęta przez VR-ową społeczność.

Według pierwszych ocen opublikowanych w serwisie metacritic VR-owy Skyrim cieszy się dobrą opinią zarówno wśród recenzentów (86/100 – średnia z 4 recenzji) jak i graczy (8,8/10 – średnia z 40 ocen). Ponadto gra oceniona została na 4,5/5 w sklepie PS Store.

W opinii dziennikarzy Skyrim, pomimo posiadania mniej zaawansowanej oprawy graficznej, niż wydana rok temu odświeżona edycja specjalna sześcioletniej gry, nigdy nie był tak immersyjny i interesujący od czasu swojej premiery. Bethesda udowodniła, że wielkie growe przeboje można z powodzeniem przystosować do wirtualnej rzeczywistości. Wśród zastrzeżeń najczęściej wymieniane są problemy z elementami interfejsu użytkownika, które nie wydają się być odpowiednio przystosowane do środowiska Virtual Reality.

The Elder Scrolls V: Skyrim VR wyposażony został w oficjalne rozszerzenia: Dawnguard, Hearthfire oraz Dragonborn. Niestety w dniu premiery VR-owa wersja nie obsługuje tworzonych przez fanów modyfikacji. Może się to jednak w przyszłości zmienić.

Według nieoficjalnych źródeł tytuł ten jest jedynie czasowym exclusivem PSVR, w związku z czym w przyszłości możemy spodziewać się wersji SteamVR dedykowanej goglom HTC Vive.

Skyrim VR sprzedawany jest w PS Store w cenie 289 złotych. Gra posiada polskie napisy oraz ścieżkę dźwiękową.

Bethesda przygotowała wideo poradnik prezentujący sposób gry w Skyrim VR na PSVR.

Skyrim VR w akcji możecie zobaczyć na poniższym, niemal półgodzinnym materiale.

  • Piotrek

    Na x-komie jest za 219 zł + 7,99 zł za wysyłkę.
    Czekam z niecierpliwością na wersję na Steam. Mam nadzieję, że jak wyjdzie za jakieś pół roku to wyślą już Pimaxa 8K. W takiej rozdzielczości (gdyby jeszcze pozwolili w wersji PCtowej używać modów – textury do 4-8K) to byłoby miodzio.
    Ciekaw jestem, czy będzie obsługa klawiatury, bo do pełni szczęścia potrzeba mi wtedy tylko obsługa Virtuix Omni (w trybie klawiatury WASD). Gra działa na VorpX, ale nie jest to jednak idealne rozwiązanie.
    Skyrim jak i wcześniejsze odsłony Elder Scrolls to moje ulubione growe universum i wspieram Bethesdę kupując Skyrima 5 raz.
    Mam ponad 1000 godzin w Skyrimie (na kilku platformach nie licząc wcześniejszych odsłon) i niech sobie wszyscy mówią, że Bethesda doi graczy – zasłużyli z nawiązką na moje pieniądze.

  • Pawel Hatson Kodymek

    Wlasnie jestem po dwoch godzinkach grania na psvr. Grafika, faktycznie troche slaba. Wydaje mi sie, ze nawet PS4 pozwoliloby na wiecej, a juz tym bardziej Pro. Widac, a raczej slychac to nawet po tym, ze konsola byla cicho przez cale dwie godziny, a w takim RE 7, czy Farpoint’cie, wentylatory chodzily na maxa w moim Pro. Poruszanie sie metoda teleportacji, jest troche slabe i podczas walki, totalnie mozna sie pogubic. Gralem wiec z plynnym poruszaniem sie i dalem rade, a moj blednik jest dosc wrazliwy. W opcjach, mozna ustawic automatycznie zmniejszanie pola widzenia, podczas poruszania sie, co tez znaczaco pomaga w tej kwestii. Tego typu gry maja to do siebie, ze dzialaja na wyobraznie i po kilkunastu minutach, grafika przestaje przeszkadzac. Jezeli chodzi o walke, to swietnie strzela sie z luku ale juz walka mieczem, jest troche na oslep.