Poznaliśmy przybliżoną datę premiery kolejnej gry twórców „Alice VR” – The Wizards.

Już w przyszłym miesiącu zadebiutuje wczesna wersja kolejnej VR-owej gry polskiego studia Carbon. Twórcy przygodówki sci-fi Alice VR opublikowali nowy zwiastun The Wizards, na którym po raz pierwszy możemy zobaczyć fragmenty z rozgrywki. Tytuł wydany zostanie ze wsparciem dla gogli Oculus Rift i HTC Vive.

Jak czytamy w opisie gry, który otrzymaliśmy od Carbon Studio „The Wizards to gra VR osadzona w świecie fantasy, w której gracz walczy ze złem za pomocą magii. Bohaterem gry jest młody czarodziej, który cofa się w czasie, by uchronić Królestwo Ludzi przed niszczycielskimi atakami wrogich najeźdźców. W trakcie przygody gracz zwiedza rozmaite krainy i stawia czoła zróżnicowanym przeciwnikom rodem ze świata fantasy. Walka w The Wizards oparta jest na rzucaniu czarów należących do czterech żywiołach, a kluczem do zwycięstwa jest odpowiednie dobieranie taktyki do sytuacji na polu bitwy.”

„The Wizards powstaje specjalnie na gogle wirtualnej rzeczywistości i wykorzystuje wszystko, co w VR najlepsze. Używając kontrolerów ruchowych, gracz może bez reszty zagłębić się w świecie magii i rzucać zaklęcia własnymi rękami w intuicyjny sposób. Twórcy gry wykorzystują silnik Unreal Engine 4, by stworzyć immersyjny i klimatyczny świat fantasy, oraz w spektakularny sposób zaprezentować efekty towarzyszące rzucaniu czarów.”

„The Wizards posiada unikatowy system Kart Losu, zmieniających poziom trudności, oraz wysokości nagród przyznawanych za zwycięstwo. Karty Losu modyfikują zasady rozgrywki, dzięki czemu żadna potyczka nie jest taka sama, a każdy gracz odnajdzie w grze wyzwanie dopasowane do swoich umiejętności. W trakcie kampanii fabularnej gracz zyskuje dostęp do coraz potężniejszych czarów, których skuteczne wykorzystanie wymaga zarówno refleksu, jak i sprytu.”

Idea The Wizards narodziła się podczas imprezy VR Funhouse Game Jam zorganizowanej przez firmy Epic Games i NVIDIA. W jej trakcie reprezentacja Carbon Studio stworzyła prototyp gry VR opartej na rzucaniu czarów za pomocą gestów. Celem zabawy była obrona przed hordami atakujących przeciwników. Te założenia, uzupełnione o system Kart Losu i rozwój postaci, stanowią podstawy nadchodzącej gry.