Na Steamie zadebiutowało doświadczenie Titanic VR – kolejna edukacyjna produkcja twórców Apollo 11 VR.

Irlandzkie studio Immersive VR Education, znane z dobrze przyjętego doświadczenia wirtualnej rzeczywistości Apollo 11 VR zabierającego użytkowników gogli wirtualnej rzeczywistości na księżyc, opublikowało swój kolejny edukacyjny projekt. Tym razem przeniesiemy się pod wodę, a konkretnie 3,8 km pod powierzchnię Oceanu Atlantyckiego, w miejsce gdzie w 1912 roku zatonął słynny pasażerski statek RMS Titanic.

Doświadczenie Titanic VR zadebiutowało na Steamie w wersji z wczesnym dostępem. Współpracująca z goglami Oculus Rift i HTC Vive aplikacja obecnie pozwala zwiedzić wrak legendarnego transatlantyka w trybie eksploracji zarówno od zewnątrz, jaki i jego wnętrza, a także wziąć udział w fabularyzowanej historii rozgrywającej się w niedalekiej przyszłości. Wcielimy się w niej w postać fikcyjnego dr Ethana Lyncha, profesora archeologii morskiej. Dzięki funduszom od tajemniczego inwestora wyruszymy na misję, która pozwoli odpowiedzieć na pytania pozostające od stulecia bez odpowiedzi.

Aplikacja oferuje także kilka dodatkowych misji polegających na ratowaniu zagubionego zdalnie sterowanego pojazdu, czy też czyszczeniu i konserwacji odnalezionych artefaktów. Na początek przyszłego roku twórcy VR-owego Titanica zapowiadają aktualizację, w której pojawi się animowane doświadczenie przenoszące nas do 1912 roku. Użytkownicy gogli będą świadkami kluczowych wydarzeń rozgrywających się na statku, które zobaczą z perspektywy osób ocalałych z katastrofy liniowca. Przeżyjemy także sam moment zatonięcia.

Titanic VR został sfinansowany na początku roku na Kickstarterze, gdzie jego autorom udało się pozyskać kwotę 57 tysięcy euro. Założyciel studia Immersive – David Whelan – ujawnił, iż liczy na sprzedaż przekraczającą 80 tysięcy kopii nowej aplikacji, co oznaczałoby powtórzenie wyniku jaki osiągnęło doświadczenie Apollo 11 VR.

Tytuł dostępny jest na platformie Steam w wersji Early Access w cenie 89,99zł. Do 4 grudnia aplikację można zamówić z 40-procentowym rabatem. Titanic VR wkrótce powinien zostać wydany także w wersji na gogle PlayStation VR.

  • Yelon

    Gdyby tak wyglądały lekcje w szkole czy na uczelniach to aż chciałoby się chodzić. Z drugiej strony nie wydałbym takiej kasy na tą aplikacje. Może kiedyś w jakiejś dobrej przecenie. Ciekawiej moim zdaniem zapowiada się Titanic: Honor and Glory, chociaż demko mnie nie zachwyciło.

    • AdireQ

      Akurat historia jest dziedziną gdzie taka forma może odnieść sukces bo opiera się na skojarzeniu przyczyn i skutków wydarzeń historycznych + nazwiska i daty. Gorzej jak ludzie domagają się aby uczyć chemii przez doświadczenia. Uczeń naogląda się efektownych reakcji chemicznych a i tak nie będzie potrafił zapisać ich przebiegu. To samo z fizyką. Doświadczenia są efektowne ale w oderwaniu od nudnej teorii nie są w stanie zbyt wiele nauczyć.