Trwają prace nad przeniesieniem czwartej części gry Fallout do wirtualnej rzeczywistości. Twórcy trybu VR dokładają wszelkich starań, aby sposób poruszania się po postapokaliptycznym świecie był przyjazny dla jak największej liczby graczy.

Todd Howard udzielił wywiadu serwisowi IGN, w którym potwierdził, że VR-owa wersja gry Fallout 4 będzie od początku do końca grywana w goglach wirtualnej rzeczywistości. Według dyrektora Bethesda Game Studios żadna zawartość oryginalnej gry nie zostanie zmieniona lub usunięta.

W takim przypadku jedyne co zostało do zrobienia to dostosowanie gry do nowego sposobu rozgrywki. Howard wyjaśnił, że obecne prace koncentrują się wokół tego w jaki sposób gracze dokonywać będą interakcji w postapokaliptycznym świecie. W związku z tym, iż występują pewne problemy z przemieszczaniem się po tak ogromnej przestrzeni, dyrektor Bethesdy ma nadzieję na implementacje tak wielu trybów lokomocji jak to tylko możliwe.

W innym wywiadzie, Todd zapewnił, że mechanika gry świetnie spisuje się w wirtualnej rzeczywistości. Jest to zasługą wolniejszej rozgrywki w porównaniu do innych gier z widokiem z oczu bohatera, a także systemowi V.A.T.S., dzięki któremu możemy zatrzymać lub zwolnić upływający czas. Swoją rolę spełnia także słynny Pip-Boy, czyli noszony na nadgarstku komputer umożliwiający przeglądanie mapy, statystyk oraz informacji o czekających nas wyzwaniach.

Fallout 4 to jedna z największych i najbardziej utytułowanych gier ubiegłego roku. Czwarta odsłona popularnej serii gier osadzonych w post-apokaliptycznym, retrofuturystycznym świecie przenosi gracza na przedmieścia Bostonu, na krótko przed wybuchem wojny nuklearnej. Na filmiku powyżej możecie zobaczyć jak na wczesną wersję trybu VR zareagował Brian T. Delaney – aktor podkładający głos głównemu bohaterowi gry.

W tej chwili Fallout 4 VR potwierdzono wyłącznie w wersji na gogle HTC Vive. Aktualizacja wprowadzająca obsługę wirtualnej rzeczywistości według wcześniejszych zapowiedzi powinna pojawić się do końca tego roku. Gra zapowiedziana została także na nową konsolę Xbox ‚Project Scorpio’, jednakże w tym momencie nie wiadomo nawet z jakimi goglami urządzenie Microsoftu będzie współpracować.

Z uwagi na toczący się proces pomiędzy Oculus VR a firmą ZeniMax, do której należy Bethesda, raczej nie powinniśmy spodziewać się oficjalnego wsparcia dla gogli Oculus Rift.

  • Bahus

    Mają chłopaki poślizg. Miał być gotowy na jesień-zima 2016. Bardzo czekam na ten tytuł. Mam nadzieję że pozostawią możliwość gry klawiaturą i myszką z jednoczesnym rozglądaniem się w VR.

    • T800

      Masakra.. myślałem że niebawem wyjdzie tryb VR.. tak pomyślałem sobie nawet że ostatnia aktualizacja z ultra teksturami jest między innymi pod tryb VR. Mam wrażenie że 1 osoba pracuje nad trybem VR jak jeszcze z rok ma to zająć..

      • Bahus

        Zwyczajnie kombinują nad sposobem poruszania się, ale klientów docelowych z VR na produkt który już dawno wyszedł i wielu ma za sobą raczej zbyt wielu nie będzie. OK niech będzie że większość z VR… ale nadal to dużo mniej niż w rynku PC. Lepiej byłoby im wypuścić Fallout 5 z dodatkową obsługą VR. Do tego programiści mają poważne problemy z ogarnięciem DX12 przez co wychodzą optymalizacyjne potworki. Bardziej nad tym się teraz skupiają niż nad dorobieniem niszowego VR dla starego tytułu.

  • Bloody Mary

    Mam nadzieję, że mimo sądowych batalii o pieniądze, Rift też dostanie wsparcie…