Michał Staniszewski ze studia Plastic został wyróżniony Paszportem Polityki za grę Bound, która wydana została w ubiegłym roku na konsoli PS4 ze wsparciem gogli PlayStation VR. Nagroda została przyznana w kategorii „Kultura cyfrowa”.

O tym, że gry VR to już nie tylko ciekawostka przekonał się właśnie Michał Staniszewski, założyciel Plastic Studios odpowiedzialnego za jedną z najciekawszych i najbardziej oryginalnych produkcji wydanych na gogle wirtualnej rzeczywistości w ubiegłym roku. Został on wyróżniony prestiżowym Paszportem Polityki, który po raz pierwszy w historii został przyznany w kategorii „Kultura cyfrowa”.

Redaktorzy Polityki uzasadnili swój wybór w ten sposób:

„Za udowadnianie, że gry wideo mogą łączyć elementy wszystkich dziedzin sztuki. Za konsekwencję w badaniu granic cyfrowego medium. Za artystyczną dojrzałość ‚Bound’, doświadczenia, które jak dotąd najpełniej uzmysławia potencjał nowej przestrzeni twórczej – wirtualnej rzeczywistości.”

Gra jest wspólnym dziełem Sony Santa Monica oraz polskiego studia Plastic, znanego z eksperymentalnych tytułów na konsolę PS3, takich jak Linger In Shadows oraz Datura. „Bound” jest kolejnym eksperymentem, bowiem użytkownicy gogli PlayStation VR mogą wcielić się w przemierzającą świat tanecznym krokiem balerinę. Autorzy skupili się na zaprojektowaniu platformówki 3D skoncentrowanej na narracji oraz fabule przeznaczonej dla dojrzałych odbiorców.

Wśród nominowanych do Paszportów Polityki w kategorii „Kultura cyfrowa” znalazło się miejsce również dla Piotra Iwanickiego z Superhot Team odpowiedzialnego za najlepszą naszym zdaniem grę VR roku 2016 – SUPERHOT VR.