Studio The Farm 51 otrzyma ponad 6 milionów złotych w ramach rządowego programu wsparcia dla polskich producentów gier. Twórcy doświadczenia Chernobyl VR Project przeznaczą je m.in. na „opracowanie prototypu interaktywnego symulatora pola walki o budowie modułowej opartego o symbiozę środowiska AR i VR” oraz rozwój autorskiej technologii Reality 51.

W ostatnim czasie polski rząd postanowił wesprzeć rodzimych producentów gier komputerowych. W ramach programu sektorowego GameINN zorganizowanego przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju rozdysponowano kwotę 58,3 mln złotych, która wspomoże i tak świetnie radzącą sobie polską branżę gamedev. Mniej więcej połowa tej kwoty (29,52 mln zł) przypadła twórcom Wiedźmina.

Dzięki gliwickiemu studiu The Farm 51, które możecie kojarzyć z edukacyjnej produkcji pt. Chernobyl VR Project, na kawałek tortu załapała się technologia wirtualnej rzeczywistości. Firma otrzymała łącznie 6,07 mln złotych, które przeznaczy na dwa projekty związane z VR i rzeczywistości rozszerzoną (AR) oraz rozwój autorskiej technologii Reality 51.

Na stronie The Farm 51 znajdziemy krótki opis wyróżnionych projektów:

  • Przeprowadzenie prac badawczych z zakresu hiper-realistycznej balistyki pocisków i pancerzy, foto-realistycznej wizualizacji środowiska oraz współpracy użytkowników online oraz opracowanie prototypu interaktywnego symulatora pola walki o budowie modułowej opartego o symbiozę środowiska AR (rozszerzona rzeczywistość) i VR (wirtualna rzeczywistość).
  • Skonstruowanie nowych i rozbudowa już istniejących narzędzi i technik służących do tworzenia fotorealistycznej grafiki 3D na potrzeby najnowszych aplikacji interaktywnych i wirtualnej rzeczywistości w ramach rozwijanej technologii Reality 51.

„Pomysł stworzenia zaawansowanego Symulatora Pola Walki w oparciu o synergię środowiska AR/VR narodził się w trakcie naszej współpracy z branżą zbrojeniową oraz podczas konsultacji z sektorami mundurowymi. Chcemy tym projektem odpowiedzieć na zapotrzebowanie rynku i wzbogacić sektor symulacji o nowe, innowacyjne rozwiązania technologiczne, dedykowane hiper-realistycznym symulacjom i szeroko rozumianym programom szkolno-treningowym. Jestem pewien, że wyniki naszych prac naukowo-badawczych w znacznym stopniu zrewolucjonizują rynek profesjonalnych symulatorów pola walki dedykowanych jednostkom mundurowym, a także dzięki budowie modułowej, wzbogacą sektor symulatorów cywilnych w nowe możliwości szkoleniowe.” – powiedział Kamil Bilczyński, wiceprezes The Farm 51.

„The Farm 51 jest firmą, która jako jedna z pierwszych w polskiej branży gier prowadziła zaawansowane badania technologiczne. Od dawna współpracujemy z wieloma prestiżowymi placówkami naukowo-badawczymi i liderami światowego rynku nowych technologii.” – powiedział Wojciech Pazdur, wiceprezes The Farm 51 – „Sukces w konkursie GameINN to dla nas potwierdzenie, że kierunek rozwoju, który obraliśmy kilka lat temu był słuszny. Myślę, że cała branża skorzysta na innowacyjnych projektach, które zostały wyróżnione w tym konkursie.”