Autorzy kontrolera Leap Motion umożliwiającego przeniesienie naszych dłoni do wirtualnej rzeczywistości zaprezentowali możliwości autorskiego silnika interakcji.

„Interaction Engine” jest dodatkiem do silnika gier Unity, który modyfikuje domyślne zasady fizyki, dzięki czemu nasze dłonie są w stanie wirtualnie dotykać, podnosić i rzucać różnego rodzaju przedmioty w cyfrowym środowisku.

Projekt jest dopiero na bardzo wczesnym etapie rozwoju (Early Access Beta) i w tej chwili pozwala na pracę jedynie z przedmiotami w postaci 1-2 calowej kostki lub kuli. W dokumentacji możemy wyczytać, iż silnik może sobie nie radzić z mniejszymi i podłużnymi obiektami. Interaction Engine dostępny jest do pobrania w serwisie GitHub.

Leap Motion jest precyzyjnym sensorem wykrywającym z bardzo dużą dokładnością ruchy palców dłoni. Urządzenie pozwala na śledzenie nawet minimalnych ruchów wszystkich palców, a w połączeniu z okularami VR, takimi jak Oculus Rift, umożliwia przeniesienie naszych dłoni do środowiska wirtualnej rzeczywistości. Mówiąc w skrócie, dzięki Leap Motion możemy zobaczyć własne dłonie i wszelkie ich ruchy, zwiększając w ten sposób efekt immersji, czyli wrażenia obecności w wirtualnym środowisku.

W najbliższym czasie możliwość integracji kontrolera Leap Motion powinni otrzymać użytkownicy gogli Samsung Gear VR. Stanie się tak za sprawą pojawienia się na rynku nowego smartfona Samsung Note 7 oraz nowej wersji mobilnego headsetu posiadającego po raz pierwszy złącze USB-C. Rzecznik firmy Leap Motion potwierdził taką możliwość, jednak dodał, iż konieczna będzie implementacja androidowego SDK, aby kontroler mógł współpracować z daną aplikacją.

Software Development Kit firmy Leap Motion jest obecnie na etapie prywatnych testów alpha.