Magic Leap to jedna z najbardziej strzeżonych technologii z pograniczna rozszerzonej i wirtualnej rzeczywistości. Twórcy tego tajemniczego urządzenia, w które dwa lata temu postanowiła zainwestować firma Google, co jakiś czas wypuszczają materiał filmowy przedstawiający jego zaawansowane możliwości. Tym razem ograniczyli się do prezentacji interfejsu użytkownika.

Najnowszy teaser technologii koncentruje się na prezentacji możliwości dostępnych dla przeciętnego użytkownika Magic Leap tuż po przebudzeniu. Jak możecie zauważyć na poniższym filmie wyświetlany w przestrzeni interfejs poinformuje nas o aktualnej pogodzie oraz wszelkiego rodzaju notyfikacjach związanych z kontem pocztowym oraz różnymi portalami społecznościowymi.

W dalszej części zaprezentowano przykład dzielenia się treściami multimedialnymi, w tym przypadku prezentacją wyprawy na Mount Everest, a także sposób dokonywania zakupów w rozszerzonej rzeczywistości. Twórcy materiału zapewniają, że przy jego produkcji nie korzystano z żadnych efektów specjalnych.

Ponad rok temu zobaczyliśmy pierwszy półtoraminutowy „gameplay” ujawniający trzy różne funkcjonalności Magic Leap. Pierwszą z nich jest możliwość korzystania z serwisu YouTube i przypięcia okna z wyświetlanym filmem w dowolnym miejscu, w tym przypadku tuż obok prawdziwego monitora. Podobnie sprawa wygląda z przeglądaniem poczty Gmail. Fanów gier komputerowych powinna zainteresować dalsza część prezentacji, podczas której urządzenie zamienia pokój w pole bitwy.

Jest jeszcze inny filmik, opublikowany pod koniec ubiegłego roku przedstawiający robota ukrytego pod biurkiem oraz wyświetlany w powietrzu układ słoneczny.

Na chwilę obecną nie wiadomo dokładnie na jakiej zasadzie działać będzie Magic Leap, ani jak wygląda samo urządzenie. Patenty, które posiada firma pokazują zastosowanie okularów również na zewnątrz i w wielu różnych sytuacjach. Przykładowo kosząc trawnik będziemy mogli przy okazji zagrać w mini-gierkę i wraz z trawą kosić wirtualnych przeciwników. Pacjenci szpitali w ramach wypoczynku przeniosą się na słoneczną plażę, natomiast klientom supermarketów wyświetlać się będzie lista zakupów i aktualny rachunek.

Nieznana jest w tej chwili nawet przybliżona cena Magic Leap, jak i data premiery urządzania.