Opublikowano materiał, na którym możemy zobaczyć proces tworzenia wirtualnych światów w aplikacji społecznościowej Project Sansar, będącej czymś w rodzaju VR-owej wersji Second Life.

Studio Linden Lab opublikowało materiał przedstawiający narzędzia, dzięki którym będziemy mogli kreować wirtualne światy w tworzonej przez nich aplikacji social VRProject Sansar. Jeżeli jeszcze nie słyszeliście o tej inicjatywie, to najłatwiej będzie porównać ją do wirtualnego świata Second Life, który szczyty popularności osiągnął w drugiej połowie ubiegłego dziesięciolecia. Teraz za sprawą rozkwitu wirtualnej rzeczywistości twórcy „Drugiego życia” zwietrzyli szansę na powrót do świetności.

Project Sansar określany jest przez Linden Lab mianem platformy wirtualnych doświadczeń. Jej celem będzie demokratyzacja wirtualnej rzeczywistości i stworzenie nowego, kreatywnego medium. Platforma ta umożliwi swoim użytkownikom tworzenie i udostępnianie własnych wieloosobowych doświadczeń, a także zarabianie na nich. Ma być to na tyle łatwe i intuicyjne, że powinny poradzić sobie z tym wyzwaniem osoby na każdym poziomie zaawansowania. Twórcy aplikacji planują wprowadzić wirtualną walutę, za pomocą której będziemy się rozliczać. Jej kurs będzie płynny, zależny od popytu i podaży, jednak na początek za 100 „Sansar Dollar” zapłacimy mniej więcej 1 dolara amerykańskiego i odwrotnie.

Studio nie wypełni wirtualnego środowiska własnymi doświadczeniami lub elementami przeniesionymi z Second Life. Zamiast tego pozwoli użytkownikom kształtować świat od początku samodzielnie. Dotychczas prace nad projektem prowadzone są w ramach programu „Creator Preview” skierowanego do osób, które chciały jako pierwsze uczestniczyć w tworzeniu nowego świata VR. Na udostępnionym właśnie nagraniu możemy zobaczyć jak wygląda proces projektowania wirtualnych światów Sansar przy użyciu narzędzi edytorskich, które za jakiś czas zostaną udostępnione wszystkim użytkownikom.

Pierwsze zajawki przedstawiające lokacje wykreowane dotychczas, m.in. Mars, egipski grobowiec czy salę kinową, zostały udostępnione już jakiś czas temu i możecie zobaczyć je poniżej.

Użytkownicy aplikacji reprezentowani będą przy pomocy awatarów potrafiących wyrażać ekspresję. Komunikacja pomiędzy nimi przyjmie tradycyjne formy czatu tekstowego i głosowego. Zapowiedziano wysoką jakość wizualną środowiska, dźwięku 3D oraz symulację fizyki. Sansar ma być przede wszystkim wielką platformą skupiającą wiele innych dostępnych obecnie doświadczeń i aplikacji VR z dużym naciskiem na funkcje społecznościowe.

Jeżeli tylko Linden Lab sprosta postawionemu przez siebie wyzwaniu wszystko wskazuje na to, że mamy szansę na pierwszy poważny VR-owy „Metaverse”. Data premiery Project Sansar nie została jeszcze ustalona.