Udostępniono kolejne materiały, na których możemy zobaczyć w akcji nowy VR-owy kontroler ruchowy opracowywany przez Valve.

W sieci pojawia się coraz więcej nagrań przedstawiających działanie nowego kontrolera ruchowego Valve zwanego „Knuckles”. Jest to efekt przekazania najnowszej wersji prototypu wyselekcjonowanym deweloperom zainteresowanym współpracą z urządzeniem.

Z prototypem pracuje już m.in. studio Cloudhead Games (The Gallery – Episode 1: Call of the Starseed), które opublikowało na swoim kanale film prezentujący jedną z cech wyróżniających „Knuckles” na tle obecnej generacji VR-owych kontrolerów – możliwość śledzenia każdego z palców osobno. Do wykonania demonstracji deweloperzy wykorzystali aplikację SteamVR Home.

To jeszcze nie wszystko. Na kolejnym nagraniu możemy zobaczyć inną interesującą cechę nowego kontrolera Valve – brak konieczności trzymania go. Ponieważ urządzenie zaczepia się na naszej dłoni otwiera to zupełnie nowe możliwości pozwalając m.in. na bardziej naturalne wspinanie się w wirtualnej rzeczywistości.

Wcześniej podobną demonstrację opublikowało studio Zulubo Productions.

Jak czytamy w poradniku opublikowanym na stronie Społeczności Steam, aby chwycić cyfrowy przedmiot nie trzeba niczego naciskać ani dotykać. Wystarczy skierować w sposób naturalny kciuk i palec wskazujący na dany obiekt, a kiedy wirtualne palce go dosięgną przedmiot zostanie podniesiony.

W tej chwili nie znamy nawet przybliżonej daty premiery konsumenckiej wersji kontrolerów „Knuckles”. Więcej na temat tego urządzenia przeczytacie w tym miejscu.