Pierwsze szersze spojrzenie na kontrolery ruchowe dla platformy Windows Mixed Reality.

W sieci pojawił się materiał prezentujący proces rozpakowywania kontrolerów ruchowych dedykowanych Microsoftowej platformie Windows Mixed Reality. Wczesna wersja urządzania właśnie dociera do pierwszych deweloperów zainteresowanych rozwojem aplikacji współpracujących z kontrolerami.

Jednym z nich jest Sean Ong, który opublikował poniższe nagranie.

Wizualnie urządzenie Microsoftu przypomina mieszankę Oculus Touch oraz kontrolera HTC Vive. Podobnie jak produkty konkurencji zaoferuje pełne sześć stopni swobody, lecz jego śledzenie w przestrzeni nie będzie uzależnione od zewnętrznych czujników, takich jak stacje bazowe SteamVR czy sensory Oculusa. Windowsowskie headsety, które mają zadebiutować jeszcze w tym roku, wyposażone zostały w dwie kamerki odpowiedzialne za tracking w tzw. technologii typu ‚inside-out’. Będą one także odpowiedzialne za śledzenie kontrolerów, o ile znajdą się one w zasięgu naszego wzroku.

Zaprezentowany powyżej kontroler jest projektem referencyjnym. Oznacza to, że każda z firm współpracujących na tym polu z Microsoftem będzie musiała zaprojektować własny model kontrolera. Dotychczas wydanie gogli Windows Mixed Reality potwierdzili m.in. Dell, ASUS, Acer, HP i Lenovo.

  • AdireQ

    Gość z filmu to typowy fanboy Microsoftu. Możliwe nawet że robi to zawodowo. Polecam obejrzeć film na którym testuje microsoftowe VR Mixed Reality. Zachowuje się jakby nigdy wcześniej VR na oczy nie widział (ignoruje fakt że na rynku od dawna jest Rift i Vive).