Pod koniec października w Łodzi odbędzie się druga edycja Festiwalu Wirtualnej Rzeczywistości – UNIT9 VR Challenge. Podobnie jak w ubiegłym roku imprezie towarzyszyć będzie konkurs na Najlepszą Instalację VR. Tym razem zwycięski projekt ma szansę stać się częścią kampanii marketingowej promującej markę Coca-Cola.

Zapraszamy do przeczytania wywiadu z jego organizatorami – Maciejem Zasadą, założycielem Le Polish Bureau, technologicznego oddziału interaktywnej firmy produkcyjnej UNIT9 i Jakubem Brzózką, PR Managerem – którzy przybliżą główne założenia konkursu.


vrHunters.pl: Moglibyście przybliżyć ideę, która przyświeca tegorocznej edycji konkursu na Najlepszą Instalację VR?

Jakub Brzózka: UNIT9 VR Challenge to przede wszystkim promocja wirtualnej rzeczywistości, firm, które zajmują się produkcją VR oraz budowa silnej społeczności skoncentrowanej wokół tej technologii. To miejsce wymiany doświadczeń, dzielenia się wiedzą oraz nawiązywania kontaktów biznesowych. Ideą drugiej edycji jest wykorzystanie VR w biznesie, stąd zadaniem uczestników jest przygotowanie instalacji VR, która może zostać zrealizowana w działaniach marketingowych marki Coca-Cola. Osoby, które chcą wziąć udział w konkursie mogą obejrzeć na stronie www.vrchallenge.io dotychczasowe projekty Coca-Coli, które są świetną inspiracją. Rok temu pokazaliśmy czym jest VR. W tym roku pokażemy, dlaczego wirtualna rzeczywistość jest świetnym narzędziem w biznesie.

Dlaczego Waszym zdaniem warto wziąć udział w konkursie? Jakie profity przewidziane zostały dla najlepszych instalacji?

Jakub Brzózka: Konkurs na najlepszą instalację VR, który odbędzie się w ramach drugiej edycji UNIT9 VR Challenge, to przede wszystkim rywalizacja pomiędzy developerami i szansa na zdobycie tytułu Best VR Developer 2016. To pojedynek pomiędzy pasjonatami VR, dla których udział w konkursie jest nie tylko szansą na zaprezentowanie swojego projektu podczas imprezy, na której pojawi się kilkaset osób ze świata biznesu, technologii i filmu, lecz również na zdobycie nagrody głównej w wysokości 10.000 PLN, ufundowanej przez markę Coca-Cola. Kolejnym powodem do wzięcia udziału w konkursie jest szansa na zrealizowanie zwycięskiego projektu w ramach zimowej kampanii marki Coca-Cola. Ideą imprezy jest budowa społeczności pasjonatów skoncentrowanych wokół technologii VR, to dla nich organizujemy tę imprezę, a konkurs ma w nią tchnąć ducha sportowej rywalizacji i być szansą dla najbardziej utalentowanych twórców.

Jakie wymagania muszą spełnić uczestnicy konkursu, aby mogli zostać zakwalifikowani do finałowego etapu, który odbędzie się podczas festiwalu UNIT9 VR Challenge?

Maciej Zasada: Szukamy projektów innowacyjnych, ale zarazem takich, które pomysłem i oprawą graficzną wpasowują się w wartości kojarzone z marką Coca-Cola. Będziemy zwracać uwagę także na aspekt niekonwencjonalnej interakcji potrzebnej do rozpoczęcia doświadczenia czy na użycie bardziej zaawansowanych i niestandardowych kontrolerów ruchu. Każda praca ma szansę wygrać w poszczególnych kategoriach oceniających właśnie jeden z w/w aspektów, jak i w kategorii głównej, w której brany pod uwagę jest całokształt.

Kto może zgłosić swój udział. Preferujecie zespoły kilkuosobowe, czy może warto też spróbować swoich sił w pojedynkę?

Maciej Zasada: W konkursie mogą wziąć udział zespoły, składające się z maksymalnie czterech osób. Projekt zgłoszony do udziału w konkursie nie mógł zostać ukończony ani zaprezentowany publicznie przed rozpoczęciem konkursu. To jedynie ograniczenie. Do konkursu może przystąpić każdy: student, firma, osoba prywatna.

Ubiegłoroczna edycja konkursu cieszyła się dużą popularnością, szczególnie jeżeli weźmiemy pod uwagę jak słabo rozpowszechniona była wówczas technologia Virtual Reality. Królowała wtedy druga deweloperska wersja Oculusa, a gogle HTC Vive rozpoczynały dopiero docierać do pierwszych programistów. Dziś mamy już na rynku konsumenckie wersje wspomnianych headsetów. Na jak duże zainteresowanie konkursem liczycie w tym roku?

Jakub Brzózka: Kiedy w zeszłym roku w ramach UNIT9 VR Challenge organizowaliśmy konkurs na najlepszą instalację, VR był tematem niszowym, jednak już wtedy firma UNIT9 miała na swoim koncie duże realizacje VR dla takich marek jak Nissan czy Wrigley’s. Sama technologia była jednak dostępna dla nielicznych. Postęp, jaki dokonał się w relatywnie krótkim czasie jest olbrzymi. Technologia VR cieszy się olbrzymim zainteresowaniem i jest ogólnodostępna. Widzimy to również po zainteresowaniu konkursem. Już dzisiaj po ilości zgłoszeń jakie już dostaliśmy, możemy powiedzieć, że zainteresowanie jest bardzo duże. A do imprezy pozostało jeszcze sporo czasu.

Dziękuję za rozmowę.

Maciej Zasada. Pasjonat i wizjoner, Lider Techniczny „Star Wars: Lightsaber Escape”. Zdobywca wielu nagród, w tym statuetki Emmy za projekt „Just A Reflektor”, Strony Roku Awwwards „Slavery Footprint” czy złotego Lwa na festiwalu Cannes Lions za projekt „MINI Maps” dla BMW.

W UNIT9 od 2010 roku, najpierw jako Interactive Developer, a następnie Lider Techniczny. Od zawsze blisko technologii, aktywnie uczestniczy w procesie tworzenia projektów. W październiku 2011 wspólnie z UNIT9 zakłada polski oddział firmy.

Łączy ze sobą umiejętności z zakresu programowania, kreatywności, kierowaniu zespołem jak i optymalizacji samego procesu technologicznego. Specjalista zaawansowanych aspektów VR, HTML5 oraz programowaniu na urządzenia mobilne. Nic od backend’u, obliczeń w chmurze, czy sieci komputerowych nie jest dla niego tajemnicą.

Jakub Brzózka. Public Relations Manager w Le Polish Bureau, polskim oddziale interaktywnej firmy produkcyjnej UNIT9 (www.unit9.com) Odpowiada za komunikację, strategię i realizację niestandardowych elementów działań marketingowych oraz o charakterze PR. Współautor UNIT9 VR Challenge, pierwszego w Polsce festiwalu wirtualnej rzeczywistości, jest odpowiedzialny za kompleksową realizację festiwalu. Członek Polskiego Stowarzyszenia Public Relations. Prywatnie mąż i ojciec, miłośnik malarstwa północnego renesansu oraz twórczości Davida Cronenberga.


Więcej szczegółów na temat konkursu, a także samego Festiwalu Wirtualnej Rzeczywistości – UNIT9 VR Challenge – znajdziecie na stronie vrchallenge.io oraz w tym miejscu.