HTC Vive Pre (HTC Vive DK2)

Trwają pracę nad nową „latarnią” SteamVR. Według przedstawiciela Valve będzie ona mniejsza, lżejsza, cichsza i tańsza od obecnie wykorzystywanego modelu.

Joe Ludwig, programista Valve związany z technologiami VR, zaprezentował podczas konferencji prasowej nową stację bazową należącą do ekosystemu SteamVR Lighthouse. Zadaniem urządzenia jest lokalizacja gogli HTC Vive oraz kontrolerów ruchowych w przestrzeni 3D. Zebrane dane przekazywane są do komputera, a następnie do samego headsetu, dzięki czemu jego użytkownik jest w stanie poruszać się po wygenerowanym cyfrowym świecie, a także może zobaczyć w nim swoje dłonie.

Pokazany po raz pierwszy publicznie prototyp jest dopiero na wczesnym etapie rozwoju, ale wiadomo już, że będzie mniejszy, lżejszy, cichszy, tańszy, a do zasilanie wymagać będzie mniej energii. Wszystko to będzie możliwe dzięki rezygnacji z jednego z dwóch umieszczonych wewnątrz wirujących silniczków. Według Ludwiga nowe stacje bazowe będą pod każdym względem lepsze. Poniżej możecie obejrzeć pełny zapis konferencji.

Nieco wcześniej dowiedzieliśmy się, że udoskonalone „latarnie” powinny trafić do sprzedaży jeszcze w tym roku. Prawdopodobnie będzie to oznaczać niewielkie obniżenie ceny całego zestawu HTC Vive. Jednak Valve myśli także o firmach zewnętrznych, które chciałyby wykorzystać ekosystem SteamVR we własnych produktach. W tym momencie podobno już około 500 takich firm pracuje z technologią Lighthouse. Wśród nich są również producenci gogli Virtual Reality, co oznacza, że HTC Vive być może już niedługo nie będzie jedynym headsetem korzystającym z tego rozwiązania.

Valve od jakiegoś czasu pracuje także nad nowymi kontrolerami ruchowymi, których nie będzie trzeba trzymać w dłoniach oraz trzema dużymi grami VR opracowywanymi przez Valve Software.

@ Shawn Whiting (Twitter)