@ Shawn Whiting (Twitter)

Podczas konferencji Steam Dev Days firma Valve zaprezentowała prototyp nowego kontrolera dla gogli HTC Vive. Co ciekawe, urządzenia wcale nie będziemy musieli trzymać w dłoni, a mimo to będziemy mogli chwytać wirtualne przedmioty i nimi rzucać tak jak w prawdziwym świecie.

Jednym z najciekawszych momentów w trakcie organizowanej przez Valve konferencji Steam Dev Days, okazała się prezentacja prototypu nowych kontrolerów dedykowanych wirtualnej rzeczywistości. Porównując do kontrolerów ruchowych aktualnie dołączanych do zestawu Steam VR (HTC Vive) możemy mówić od sporej rewolucji.

Obecnie wykorzystywane „różdżki” okazały się przełomem w dziedzinie sterowania w wirtualnej rzeczywistości. Niemniej jednak musimy trzymać je cały czas w dłoniach, co uniemożliwia swobodne wykonywanie pewnych czynności, takich jak np. rzucanie różnego rodzaju przedmiotami. Oczywiście możemy to zrobić, ale jednocześnie musimy pamiętać, aby nie rzucić w ścianę prawdziwym przedmiotem.

kontroler HTC Vive

Nieco lepiej do tego problemu podszedł Oculus VR. Zapowiedziane na grudzień 2016 roku kontrolery ruchowe Oculus Touch wprowadzą nasze dłonie na zupełnie inny poziom immersji (zobacz nasz test Oculus Touch w wersji deweloperskiej). Valve zdaje sobie z tego sprawę, dlatego od jakiegoś czasu opracowuje coś jeszcze lepszego.

Prototyp ujawniony podczas konferencji dla deweloperów platformy Steam charakteryzuje się przede wszystkim tym, że… nie musimy go trzymać. Wystarczy jedynie przymocować na nadgarstku oraz części dłoni nad palcami, aby rozpocząć pracę. Urządzenie potrafi określić to czy nasza dłoń jest zaciśnięta czy wyprostowana, a także stany pośrednie, dlatego też wspomniane wcześniej rzucanie cyfrowymi obiektami zostanie odwzorowane w wirtualnej rzeczywistości niemal idealnie.

Nowy kontroler podobno potrafi także określić pozycję poszczególnych palców. Urządzenie zostało zaprezentowane w połączeniu ze specjalną wersją gry The Gallery – Episode 1: Call of the Starseed.

Na razie jednak poza relacjami uczestników konferencji, trudno znaleźć jakikolwiek oficjalny komunikat na temat nowego kontrolera ze strony Valve. Wygląda więc na to, że twórcy ekosystemu SteamVR nie podjęli jeszcze ostatecznej decyzji na temat wprowadzenia urządzenia na rynek konsumencki. Wiadomo natomiast, że w przyszłym roku powinniśmy zobaczyć nową wersję stacji bazowych Lighthouse odpowiedzialnych za śledzenie pozycyjne w zestawie HTC Vive.