Poznaliśmy nowe informacje na temat VR-owego kontrolera ruchowego opracowywanego przez firmę Valve. Urządzenie zwane „Knuckles” będzie w stanie śledzić w cyfrowym świecie ruchy poszczególnych palców naszych dłoni.

Firma Valve poinformowała o rozpoczęciu wysyłki prototypowej wersji kontrolerów ruchowych „Knuckles” do deweloperów zainteresowanych pracą na aplikacjami współpracującymi z urządzeniem. W związku z tym twórcy platformy SteamVR ujawnili nowe informacje na temat tego nowatorskiego rozwiązania.

Zaprojektowane do współpracy z goglami HTC Vive „różdżki” okazały się przełomem w dziedzinie sterowania w wirtualnej rzeczywistości. Niemniej jednak musimy trzymać je cały czas w dłoniach, co uniemożliwia swobodne wykonywanie pewnych czynności, takich jak np. rzucanie różnego rodzaju przedmiotami. Oczywiście możemy to zrobić, ale jednocześnie musimy pamiętać, aby nie rzucić w ścianę prawdziwym przedmiotem.

Prototyp ujawniony w październiku zeszłego roku podczas konferencji Steam Dev Days charakteryzuje się przede wszystkim tym, że… nie musimy go trzymać. Urządzenie potrafi określić to czy nasza dłoń jest zaciśnięta czy wyprostowana, a także stany pośrednie, dlatego też wspomniane wcześniej rzucanie cyfrowymi obiektami zostanie odwzorowane w wirtualnej rzeczywistości niemal idealnie.

Prototyp pokazany podczas Steam Dev Days @ Shawn Whiting (Twitter)

Teraz wiadomo już oficjalnie, iż nowy kontroler będzie w stanie w pewnym zakresie określić również pozycję poszczególnych palców. Szczegółowo zostało to opisane na stronie steamcommunity.com, gdzie znajdziecie także schematy przedstawiające rozmieszczenie przycisków i wszystkich interaktywnych obszarów urządzenia.

W tej chwili nie wiadomo nic na temat ewentualnej daty premiery kontrolerów „Knuckles”.