Valve – współproducent gogli HTC Vive – poinformował o udostępnieniu nieodpłatnej licencji wszystkim zainteresowanym wykorzystaniem technologii trackingu Lighthouse. Oznacza to umożliwienie niezależnym producentom sprzętu tworzenia nowych akcesoriów takich jak kontrolery ruchowe czy urządzenia peryferyjne, które będą mogły działać w oparciu o rozwiązania należące do ekosystemu SteamVR.

Technologia SteamVR Lighthouse opiera się na tzw. „stacjach bazowych”, wyglądem przypominającymi niewielkie głośniki. Umieszczone w rogach pokoju tworzą obszar o powierzchni do 4,5 x 4,5 metrów, po którym można się bezpiecznie poruszać. Gogle VR i bezprzewodowe kontrolery, które również należą do projektu, szukają długości fal światła, by określić gdzie się znajdują w trójwymiarowej przestrzeni oraz względem siebie. Zarówno gogle jak i kontrolery posiadają osadzone w obudowach czujniki wykrywające światło wychodzące z baz.

Teraz z rozwiązań opracowanych przez Valve i HTC będzie mógł skorzystać każdy producent urządzeń peryferyjnych, bez dodatkowych opłat licencyjnych. Jedynym kosztem przewidzianym przez twórców systemu jest opłata szkoleniowa wynosząca niecałe 3 tysiące dolarów. Licencjobiorcy otrzymają dostęp do „dev-kita” zawierającego komponenty systemu trackingu, sensory oraz oprogramowanie pomocne w projektowaniu i budowaniu nowych urządzeń.

Z nowych możliwości na pewno cieszą się już m.in. producenci rękawicy Manus VR, twórcy niestandardowych kontrolerów ruchowych, tacy jak Tactical Haptics czy Striker VR, czy też firmy pracujące nad bieżniami wirtualnej rzeczywistości.

Wszystkich zainteresowanych wykorzystaniem technologii SteamVR we własnych produktach odsyłamy do poradnika oraz zestawu najczęściej zadawanych pytań (FAQ).