Ruszyła przedpremierowa sprzedaż konsumenckiej wersji Vive Trackera, którą można zamówić wraz z dedykowanymi akcesoriami.

HTC uruchomiło przedsprzedaż wersji konsumenckiej Vive Trackera – urządzenia umożliwiającego śledzenie dowolnych przedmiotów w wirtualnej rzeczywistości. Współpracujący z systemem trackingu SteamVR Lighthouse gadżet wyceniony został na 99 dolarów i trafi do zainteresowanych jeszcze w tym roku, w połowie grudnia. Niestety, w tej chwili obszar realizacji zamówień ograniczony został do Ameryki Północnej.

Vive Tracker to zapowiedziane podczas targów CES 2017 niewielkie (99,65 x 42,27 mm), ważące 90 gramów akcesorium przeznaczone do współpracy z goglami wirtualnej rzeczywistości HTC Vive. Urządzenie, podobnie jak kontrolery ruchowe sprzedawane w zestawie z VR-owym headsetem, działać będzie bezprzewodowo i zapewni systemowi śledzącemu ruchy gracza kolejny punkt odniesienia.

Tracker jest tak naprawdę bazą dla różnego rodzaju kontrolerów firm trzecich oraz prawdziwych przedmiotów, które będziemy mogli dzięki niemu przenieść do cyfrowego świata. Dotychczas zobaczyliśmy kilka przykładów zastosowania gadżetu w praktyce, m.in. z wykorzystaniem kija baseballowego, haptycznych rękawiczek, kontrolera w formie karabinu, a nawet węża strażackiego.

Wraz z rozpoczęciem przyjmowania preorderów do sprzedaży trafiły także trzy dedykowane trackerowi akcesoria:

  • Hyper Blaster – pistolet opracowany z myślą o strzelankach takich jak: Duck Season czy Arizona Sunshine (cena: 150$ w zestawie z Vive Trackerem i grą Duck Season)
  • Racket Sports Set – zestaw rakiet przeznaczonych do gier w tenisa ziemnego i stołowego (cena: 80$ lub 150$ w zestawie z Vive Trackerem i grą Virtual Sports)
  • Rebuff Reality TrackStraps – opaski dedykowane grom i aplikacjom VR wspierającym tzw. full body tracking, które możemy założyć na różne części ciała – (cena: 1 szt. – 15$; 2 szt. – 25$; 10 szt. -115$)

W przyszłości możemy spodziewać się kolejnych akcesoriów współpracujących z Vive Trackerem, m.in. klawiatury Logitech, której celem jest przeniesienie fizycznej klawiatury do środowiska wirtualnej rzeczywistości. Więcej na ten temat pisaliśmy tutaj.

Szczegóły na temat sprzedaży przedpremierowej wspomnianych produktów znajdziecie w tym miejscu. Informacje o ich dostępności w Europie i innych regionach zostaną ujawnione w późniejszym czasie.