Jak VR przekłada się na marketingowe strategie i kiedy warto po niego sięgnąć? Korzystając z pomocy ekspertów z różnych dziedzin warszawski Instytut Analizy Sensorycznej (ISA) stworzył swoisty przewodnik po wirtualnych technologiach, jak i ich marketingowych zastosowaniach.

Informacja prasowa

Wirtualna rzeczywistość to temat coraz częściej poruszany w kontekście marketingu. Technologia, mimo stosunkowo długiego już w życiu człowieka stażu, nie zawsze jest rozumiana. Jeśli zastanawiasz się dlaczego marketing chętnie wspiera się technologiami wirtualnymi, warto sięgnąć do raportu „VR-owa Ewolucja Marketingu. Raport VR”. Ten, przygotowany we współpracy agencji badawczej ISA oraz firmy Neuro Device, raport stanowi swoiste kompendium wiedzy o wirtualnej rzeczywistości i technologiach z nią związanych. Przedstawia także praktyczny wymiar VR-u, prowadząc poprzez różnorodne sposoby jego wykorzystania (ze szczególnym naciskiem na kampanie promocyjne i marketingowe).

Zabawa z wyobraźnią konsumenta zawsze była domeną marketingu, budowanie i opowiadanie historii ma przyciągać uwagę oraz intrygować. Wirtualna rzeczywistość powoli staje się ciekawą opcją rozszerzenia podstawowych mechanizmów promocji i budowania wizerunku marki. Jej innowacyjność i świeżość sprawia, że jest szansą na przykucie uwagi coraz bardziej wybrednego i znudzonego szumem informacyjnym konsumenta.

Raport ma na celu przedstawienie rzeczowych przystępnych dla czytelnika informacji o tym, czym wirtualna rzeczywistość jest i jaki jest jej związek z pojęciami takimi jak AR, MR czy wideo 360 stopni. Autorzy opracowania przyjrzeli się także praktycznym zastosowaniom technologii. Główny akcent pada na obszar marketingu, ale pojawiają się także przykłady z medycyny, obszaru szkoleń, badań czy też sportu.

Pierwszym krokiem do efektywnego zastosowania wirtualnej rzeczywistości w swoich projektach jest zrozumienie zależności między poszczególnymi technologiami i dopasowanie właściwych do własnych potrzeb rozwiązań. Opracowanie „VR-owa Ewolucja Marketingu. Raport VR” podzielone zostało na 3 rozdziały:

  1. Pierwszy rozdział „Wirtualna rzeczywistość” przedstawia 3 aspekty VR: Innowacyjność (świeżość technologii budzi zainteresowanie także respondentów), Imersję („zanurzenie” się w rzeczywistości wymyślonej) oraz Elastyczność (zwłaszcza w kontekście przedstawienia produktu jeszcze przed procesem produkcji i pełne dopasowanie go do potrzeb konsumenta).
  2. W rozdziale drugim pt. „Technologie wirtualne” znaleźć możemy rozróżnienie pomiędzy różnymi „wirtualnymi” technologiami – jak Virtual Reality, Augmented Reality i Mixed Reality, video 360 stopni.
  3. Trzeci rozdział, zatytułowany „Praktyczne zastosowania technologii” przytacza ciekawe zastosowania VR raz AR w marketingu. Pojawiają się w nim także rozważania dotyczące możliwych dalszych kierunków rozwoju technologii.

Cały raport pobrać można ze strony isa-ndg.com/pl/raport_vr