Aplikacja VRidge zakończyła fazę otwartych testów beta i dostępna jest już odpłatnie w formie wczesnego dostępu. Dzięki oprogramowaniu tworzonemu przez polski zespół RiftCat użytkownicy mobilnych gogli typu Cardboard otrzymali możliwość uruchomienia gier dedykowanych topowym headsetom.

Pierwsza generacja konsumenckich gogli wirtualnej rzeczywistości okazała się zbyt droga dla zdecydowanej większości osób zainteresowanych technologią. Polski start-up, który zasłynął już w VR-owym świecie za sprawą serwisu à la Steam dla gier i doświadczeń VR RiftCat, postanowił skrócić cierpienie entuzjastów Virtual Reality i wypuścił oprogramowanie pozwalające uruchomić najpopularniejsze PC-towe gry VR na ekranie telefonu.

Rozwiązanie działające w oparciu o łączność Wi-Fi lub kabel USB wykorzystuje zasoby obliczeniowe PC-ta i dopiero wtedy przesyła obraz na ekran smartfona. Dla użytkownika solidnych mobilnych gogli VR, o ile posiada również telefon na Androidzie o wysokiej rozdzielczości ekranu, oznacza to szczegółowość efektów graficznych oraz jakość obrazu zbliżoną do dużo droższych headsetów takich jak Oculus Rift czy HTC Vive. Dużą rolę w końcowym odbiorze doświadczenia pełni prawidłowe odwzorowanie obrotów głowy, które osiągnięto poprzez zgranie ruchu żyroskopu w smartfonie z grą uruchomioną na komputerze. Było to jedno z większych wyzwań twórców VRidge.

Autorzy aplikacji poinformowali na swoim dev-blogu o wejściu VRidge w fazę ‚early-access’, tym samym oprogramowanie jest już publicznie dostępne dla wszystkich zainteresowanych. Obsługa aplikacji jest banalnie prosta. Wystarczy żeby komputer oraz smartfon zostały podłączone do tej samej sieci WiFi. Teraz należy zainstalować odpowiednie oprogramowanie dla PC-ta oraz telefonu (Android), które automatycznie sparują urządzenia i możemy przystąpić do streamowania gier, aplikacji i różnego rodzaju doświadczeń VR wprost na gogle Cardboard.

Podobnie wygląda sprawa przysłania obrazu po kablu USB, który umożliwia odbiór lepszej jakości obrazu. Szczegółowa instrukcja została opublikowana w tym miejscu.

W tym momencie VRidge współpracuje z grami działającymi na Oculus SDK 0.6-0.8 oraz tytułami znajdującymi się w bibliotece platformy Riftcat. Nowością w porównaniu do wersji beta jest wsparcie dla gier dedykowanych platformie SteamVR i goglom HTC Vive.

Aby uzyskać pełny dostęp do aplikacji należy dokonać jednorazowej zapłaty, która w tym momencie wynosi 14,99€ (cena będzie obowiązywać jeszcze przez jakiś czas, prawdopodobnie do zakończenia fazy wczesnego dostępu). Osoby, które brały udział w beta-testach mogą liczyć na 50-procentową zniżkę. Autorzy oprogramowania oferują możliwość bezpłatnego przetestowania aplikacji przed jej zakupem.

Już wkrótce na łamach naszego portalu zostanie opublikowany wywiad z Markiem Antoniukiem, założycielem firmy RiftCat.

  • Danax

    Super. W moich ostatnich testach tej aplikacji było mało gier. Teraz powinno być lepiej.