vTime

Brytyjskie studio Starship odpowiedzialne za aplikację społecznościową dla gogli wirtualnej rzeczywistości – vTime – opublikowało wersję swojego programu dla właścicieli Oculus Rift.

Autorzy vTime przygotowali wiele różnego rodzaju pokoi spotkań, w których jednocześnie może znajdować się do czterech osób. Prywatne chat-roomy zlokalizowane zostały m.in. na słonecznej plaży oraz w parku narodowym Yosemite. Możemy również wybrać leśne obozowisko z ogniskiem, jaskinię czy miejsce w kosmosie z widokiem na ziemię. Użytkownicy aplikacji reprezentowani są za pomocą edytowalnych awatarów.

„Naszym zamiarem jest stworzenie sieci, w której rozmowy i komunikacja są zarówno naturalne jak i zachęcające, pozwalającej naszym użytkownikom łączenie się z ludźmi na całym świecie” – powiedział jakiś czas temu Martin Kenwright, szef studia Starship.

Z oprogramowania mogą od kilku miesięcy korzystać także użytkownicy platformy Gear VR oraz gogli typu Cardboard (Google Play). Wkrótce powinno pojawić się wsparcie dla HTC Vive, a z czasem również dla PlayStation VR.

vTime jest aplikacją cross-platformową, co oznacza, że wirtualne spotkania możemy organizować wśród wszystkich naszych znajomych posiadających wspierane headsety, bez względu na producenta urządzenia.

Zdaniem eksperta vrHunters

Piotr Baczyński, CEO ImmersionZnawcy trendów od dłuższego czasu przewidują, że VR stanie się nową platformą społecznościową. Bez wątpienia wiedział o tym twórca Facebooka Mark Zuckerberg, kiedy podejmował decyzję o zakupie firmy Oculus Rift za 2 miliardy dolarów. W miarę rozwoju rynku VR i upowszechniania dostępu do headsetów, będziemy coraz chętniej przenosić nasze internetowe społeczne interakcje do VR, wzbogacając je dodatkowo o nowe możliwości – np. wspólne zwiedzanie odległych o tysiące kilometrów miejsc i zrobienie sobie selfie w Londynie, Dubaju albo na Księżycu.
Obecnie pracujemy nad kilkoma wewnętrznymi projektami, które opierają się na interakcji pomiędzy użytkownikami. Możliwość przeżywania doświadczeń VR w grupie znajomych zdecydowanie uatrakcyjni te technologię i pomoże ściągnąc z niej piętno ‚izolatora’ od społeczeństwa. Jednym z rynków dla którego przygotowujemy produkt jest szeroko rozumiana turystyka i hotelarstwo – widzimy ogromny potencjał w daniu użytkownikom możliwości wygodnego podróżowania po licznych lokalizacjach przedstawionych w VR i wspólnej interakcji z obserwowanym otoczeniem.

Piotr Baczyński, CEO Immersion


  • Danax

    Graficznie nie powala. VR dopiero raczkuje ale ma niesamowity potencjał.