W najbliższy czwartek w Centrum Nauki Kopernik w Warszawie rozpocznie się European VR Congress. Poznaliśmy już wszystkich wystawców, którzy zaprezentują się w trakcie towarzyszącego kongresowi Expo.

Informacja prasowa

European VR Congress – pierwsze w Polsce tak poważne wydarzenie dotyczące wirtualnej rzeczywistości odbędzie się już za kilka dni, 3 i 4 listopada w Centrum Nauki Kopernik w Warszawie.

Spotkanie w całości poświęcone będzie wirtualnej rzeczywistości, jednej z najciekawszych i najdynamiczniej rozwijających się dziedzin w świecie zaawansowanych technologii. Według prognoz rynek ten będzie rósł każdego roku w tempie trzycyfrowym, stając się w najbliższych latach obszarem miliardowych inwestycji. Może też znacząco wpłynąć na zachowania społeczeństw.

Na konferencji dyskutować będziemy o tym jak VR zmienia świat mediów, kultury i rozrywki. Zaproszeni eksperci odpowiedzą na pytania: czy gry komputerowe, kinematografia i media w znanym dla nas kształcie przestaną w przyszłości istnieć? Jakie wyzwania techniczne i merytoryczne stawia przed producentami technologia 360 stopni? Jak zmienia odbiór treści?

Technologia wirtualnej rzeczywistości coraz częściej używana jest również przez świat biznesu. Prelegenci, będący jednocześnie ekspertami i praktykami w dziedzinie VR, podzielą się z uczestnikami wiedzą oraz doświadczeniem na temat wykorzystania tej technologii w budownictwie, marketingu, architekturze czy medycynie.

Kongres będzie okazją do zapoznania się z najnowszymi trendami rynkowymi, nawiązania kontaktów biznesowych, wymiany doświadczeń i pomysłów.

WYSTAWCY EXPO

Znamy wszystkich wystawców, którzy zaprezentują się na Expo towarzyszącemu European VR Congress. Uczestnicy Konferencj będą mogli wypróbować najnowocześniejszy sprzęt do VR, zanurzyć się w wirtualną rzeczywistość z wykorzystaniem materiałów zrealizowanych w tej technologii oraz poznać jej praktyczne zastosowania w marketingu, turystyce czy architekturze.

Technologia wirtualnej rzeczywistości coraz chętniej wykorzystywana jest przez branżę rozrywkową. Jak znacząco VR zmienia odbiór będzie można się przekonać na stoisku Dentsu Aegis Network, na którym specjalna VR deska surfingowa „teleportuje” ich na hawajskie wybrzeże czy stoisku VR Premium, gdzie wirtualna huśtawka ukaże Warszawę z zupełnie nowej perspektywy. Dwa niezależne stanowiska – z autorską aplikacją „Cadillac” na Samsung Gear VR oraz oprogramowaniem na gogle HTC VIVE zaprezentuje VR VISIO. Na innym stanowisku Inspiria Space zaprosi zebranych na „mixed reality show”, a Immersion zabierze zainteresowanych w niezwykłą podróż, m.in. do Warszawy sprzed setek lat. Następny wystawca – VREC przeniesie gości w sam środek „wojny tanecznej”, a McDonald’s zaprezentuje wirtualny spacer po kuchni restauracji.

Na Expo goście będą mieli możliwość przetestowania najnowszego sprzętu do realizacji i oglądania projektów VR. Pionier w dziedzinie technologii 360° Ricoh zaprezentuje czwartą generację kamer sferycznych THETA. Na stanowisku Senfino uczestnicy będą mogli zobaczyć jeden z najważniejszych produktów Microsoftu – gogle do rozszerzonej rzeczywistości HoloLens, jeszcze niedostępne w sprzedaży w Polsce. HTC zaprezentuje wielokrotnie nagradzany system HTC Vive. Wśród stoisk znajdzie się także Strefa PlayStation VR, w której goście będą mieć okazję do przetestowania najnowszych gogli wirtualnej rzeczywistości od Sony. Na liście wystawców znalazły się również dwie polskie firmy produkujące cardboardy: Raster oraz Cardboardy.pl, które zaprezentują szerokie portfolio gogli.

Technologia VR zmieni w przyszłości kulturę i sztukę. Wiedzą o tym dobrze kolejni wystawcy: Co Jest Grane 24, którzy zaprezentują relację 360 z festiwalu muzycznego Olsztyn Green Festival, Agora Grafika, gdzie goście przeniosą się na próby koncertu Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia oraz Mozzaika|VR, dzięki której uczestnicy wyruszą na zwiedzanie wirtualnego muzeum. Współorganizator wydarzenia – Mimo VR – zabierze uczestników w świat „Pary nie do pary” – pierwszego serialu w technologii 360°. 11th Dimension umożliwi wirtualną podróż wgłąb obrazów Zdzisława Beksińskiego, a na stoisku Google goście będą mogli przetestować najnowsze narzędzie artystyczne Tilt Brush.

W ostatnim czasie coraz częściej dostrzega się potencjał technologii VR nie tylko w branży kulturalno-rozrywkowej, ale także w biznesie. Efekty projektów marketingowych z wykorzystaniem VR zaprezentuje podczas Expo Digital Wanderer, swoim doświadczeniem podzielą się także przedstawiciele Discovery Communication. Wykorzystanie technologii przyszłość w swojej pracy pokaże również ogólnopolska organizacja Otwarte Klatki. Dzięki Home Broker i Wnętrza 3D uczestnicy zapoznają się z rzeczywistym wyglądem mieszkania, siedząc wygodnie w fotelu, a na stoisku Fream goście będą mieli możliwość zapoznania się z Evryplace – serwisem, który pozwala na tworzenie i udostępnianie prezentacji miejsc w VR i na ekranie.

TRANSMISJA LIVE 360°

European VR Congress będzie jednym z pierwszych w Polsce wydarzeń transmitowanych na żywo w technologii obrazu 360°. Za techniczną część przedsięwzięcia odpowiada firma Bivrost. Wszyscy zainteresowani, którym nie uda się dotrzeć na wydarzenie, przez pierwsze dwie godziny mają możliwość być z nami dzięki transmisji wideo 360°.

To jedna z pierwszych w Polsce tego typu transmisji, zrealizowana przez firmę BIVROST – twórcę kamery do livestreamingu 360° oraz profesjonalnych rigów kamerowych umożliwiających nagrywanie filmów sferycznych, w jakości cinematic VR. Transmisje tego typu dają widzom odczucie realnego uczestnictwa w wydarzeniu oraz możliwość decydowania o tym, na co w danym momencie zwrócić uwagę i w którą stronę skierować wzrok.

Dzięki transmisji widzowie będą świadkami otwarcia kongresu, zobaczą część wystawową – Expo, a także wezmą udział w trzech sesjach prowadzonych przez: Kelli Peter – z Discovery Communication, która opowie o początkach, rozwoju i doświadczeniach w wykorzystywaniu wirtualnej rzeczywistości przez Discovery; Adama Stachowskiego, który objaśni, dlaczego produkcje VR silnie wpływają na widzów oraz Katarzyny Jaklewicz – Dyrektor Działu Rozwoju Cyfrowego Gazety Wyborczej i przewodniczącej rady programowej European VR Congress, która opowie o potencjale jaki kryje się w technologii VR.

Link do transmisji dostępny będzie na stronie Kongresu. Obejrzeć ją będzie można również na smartfonie poprzez mobilną aplikację YouTube oraz na goglach typu cardboard.

European VR Congress 2016

Organizatorem wydarzenia są Konferencje Agora, opierające się na doświadczeniach koncernu medialnego Agora S.A.


Portal vrHunters.pl objął patronat medialny nad European VR Congress 2016.