Informacja prasowa

23-24 listopada Centrum Nauki Kopernik zamieni się w arenę wymiany wiedzy na temat wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości. W programie: prelekcje dotyczące zastosowania VR i AR w medycynie, architekturze, marketingu i rozrywce, testy najnowszego sprzętu i najciekawszych projektów, a także Startup Contest.

Podczas European VR/AR Congress eksperci opowiedzą o zastosowaniu tych przełomowych technologii m.in. w marketingu (na podstawie projektu Samsung presents “The Missed Spaceflight”) oraz w architekturze. Nie zabraknie również dyskusji o wykorzystaniu VR i AR w medycynie, m.in. w szkoleniu chirurgów, leczeniu zeza oraz w operacjach serca. A także dyskusji o tym, jak będzie wyglądała przyszłość rozrywki, sztuki i dziennikarstwa opartej na mieszanej rzeczywistości.

Na poświęconym tak innowacyjnym technologiom wydarzeniu, specjalne miejsce zająć muszą startupy, czyli młode firmy działające w branżach VR. Ich przedstawiciele, podczas specjalnych warsztatów będą mogli dowiedzieć się, jak profesjonalnie przeprowadzić pitching, czyli krótko i atrakcyjnie się zaprezentować. Zaraz potem, będą mogli wypróbować tę wiedzę w praktyce, oraz postarać się o dofinansowanie, podczas business – datingu, czyli serii szybkich spotkań z potencjalnymi inwestorami. W ich trakcie wyłonione zostaną najciekawsze firmy, które drugiego dnia zawalczą na scenie o tytuł zwycięzcy Startup Contest.

Podczas afterparty odbędzie się premiera filmu dokumentalnego „Polska Rzeczywistość Wirtualna”, autorstwa Wojciecha Szczerby i Dawida Grzesika z Filmvision Studio. O tym, jaki jest naprawdę VR opowiadają w obrazie eksperci z branży marketingu, biznesu i rozrywki, twórcy treści, obserwatorzy postępu technologicznego, inwestorzy oraz przedsiębiorcy – ci, którzy już teraz z sukcesem wykorzystują VR w swojej pracy, modelu biznesowym oraz w życiu towarzyskim.

Integralną częścią kongresu jest strefa wystawiennicza, czyli EXPO. Producenci sprzętu oraz aplikacji VR/AR prezentują w niej swoje najnowsze produkcje. Tym razem będzie tam można zobaczyć m.in., jak będzie wyglądać przyszłość szkoleń zawodowych dzięki aplikacji Bartender VR Simulator oraz przetestować najnowsze rozwiązania VR/AR w architekturze na stoisku firmy SKANSA.

W strefie EXPO obecna będzie również technologia rozszerzonej rzeczywistości. A to choćby za sprawą projektu „Wykreślona Warszawa” przedstawiającego warszawskie budynki, które nie doczekały się realizacji z powodu wojny oraz Star Wars: Jedi Challenges – nowego doświadczenia AR na motywach Gwiezdnych Wojen firmy Lenovo.

European VR/AR Congress to również seria warsztatów, w których uczestnicy będą mogli przetestować nabytą wiedzę w praktyce. Jeden z nich, poprowadzony przez Louisa Jebba – wieloletniego dziennikarza brytyjskiego dziennika „The Independent” oraz współautora sukcesu gazety „i”, będzie dotyczył tworzenia materiałów video w 360 st. Uczestnicy warsztatów będą mieli niepowtarzalną okazję poznać znaczenie i siłę wideo 360 w opowiadaniu historii oraz procesy i narzędzia pomagające w tworzeniu krótkich form dziennikarskich.

Więcej informacji o wydarzeniu, programie i biletach na stronie: vrcongress.pl