Informacja prasowa

Już jutro Centrum Konferencyjne Kopernik zamieni się w międzynarodową arenę wymiany wiedzy na temat wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości. Wszystko dzięki drugiej edycji European VR Congress poświęconej wykorzystaniu tej technologii w biznesie, medycynie, architekturze i rozrywce.

„Na scenie CNK pojawią się praktycy z Polski i z Europy, którzy opowiedzą o własnych projektach, wyzwaniach przy ich realizacji, sukcesach, lecz także porażkach” – zapowiada Piotr Graszek, dyrektor wykonawczy kongresu. Wśród takich prelegentów znaleźli się: Filip Górski z Politechniki Poznańskiej, który opowie o tym, jak nie wdrażać VR, Anton Skiter – dyrektor kreatywny w Interactive Lab, który pokaże czego można się nauczyć projektując krótkie doświadczenia w VR, a także projektant gier i programista Daniel Kihlgren Kalander, który wytłumaczy jak to się stało, że studio z deweloperami o bardzo zróżnicowanym doświadczeniu stworzyło grę VR „SVRVIVE: The Deus Helix”.

Kongres podzielony został na bloki tematyczne, poświęcone dziedzinom, w których VR, rozwija się najszybciej. Marcin Czub oraz twórcy aplikacji MedApp Ralf Saykiewicz i Mateusz Kierepka będą mówić o tym, jak VR może w przyszłości zmienić medycynę i pomóc w poprawie komfortu życia np. poprzez terapie przewlekłego bólu. Ondrej Tichy i Andrzej Jończyk zaprezentują rozwiązania VR stosowane w architekturze. Dzięki prelekcji Aliny Lisnevskiej z Uniwersytetu Nauk Stosowanych w Salzburg uczestnicy przeniosą się natomiast w najbardziej egzotyczne zakątki świata, sprawdzając jakie możliwości daje VR w turystyce.

Technologia VR ma ogromny potencjał w wywoływaniu emocji i empatii u użytkownika. Jak wykorzystać ten fenomen aby pomagać innym? Na ile VR (w tym wideo 360o) może zmieniać postawy społeczne? Czy jest w stanie przełamywać stereotypy? Na te pytania podczas konferencji odpowiedzą: Karolina Sarek aktywistka Stowarzyszenia Otwarte Klatki oraz Maciej Piwowarczuk – twórca filmu „Mój pierwszy dzień w pracy” będącego częścią programu edukacyjnego wspierającego wejście autystyków na rynek pracy.

Kongres to także strefa Expo, w której będzie można osobiście doświadczyć jak wielkie oddziaływanie potrafi mieć przeżycie w wirtualnej rzeczywistości, porozmawiać z twórcami najnowszych projektów ją wykorzystujących, a także przetestować najnowszy sprzęt, np. nowy kontroler dla gogli PlayStation VR – PS VR Aim Controller.

Uczestnicy będą również mieli możliwość wzięcia udziału warsztatach, podczas których dowiedzą się np. jak tworzyć strategie branded content wykorzystujące VR i video 360o.

Nowością drugiej edycji jest strefa Startup Zone, w której przedstawiciele młodych firm będą mogli zaprezentować się w strefie Expo, wziąć udział w warsztatach pitchingu i porozmawiać z inwestorami podczas Business Dating.


Więcej informacji o wydarzeniu można znaleźć na stronie internetowej: vrcongress.pl i FB/europeanvrcongress. Portal vrHunters.pl objął patronat medialny nad European VR Congress 2017.


European VR Congress 2016

Pierwsza edycja European VR Congress odbyła się w dniach 3-4 listopada 2016 roku. W wydarzeniu zorganizowanym przez Konferencje Agora uczestniczyło ponad pół tysiąca osób. Kongres był miejscem wymiany wiedzy eksperckiej całego spektrum tematów – od budownictwa, architektury przez gry komputerowe, sztukę i marketing do psychologii oraz pracy społecznej. Uczestnicy mogli przetestować m.in. najnowsza kamerę Ricoh Theta S, okulary Microsoft HoloLens, konsolę PlayStation VR i doświadczyć produkcji VR na 24 stoiskach VR Expo.

Zobacz także: Relacja z European VR Congress 2016