W listopadzie zadebiutuje udoskonalona wersja konsoli PlayStation 4. Dotychczas mało mówiło się o tym jakie profity dzięki nowemu urządzeniu uzyskają użytkownicy headsetu PlayStation VR. Na temat gier VR na PS4 Pro wypowiedział się właśnie jeden z deweloperów pracujących nad pierwszoosobową strzelanką dla gogli PSVR.

W ubiegłym tygodniu firma Sony zapowiedziała nową, bardziej zaawansowaną wersję konsoli PS4 o nazwie PlayStation 4 Pro. Pomimo iż podczas konferencji prasowej jedynie wspomniano o wsparciu urządzenia dla gogli PlayStation VR, skupiając się głownie na obsłudze rozdzielczości 4K i HDR, oczywistym jest, że nowy sprzęt w jakimś stopniu wspomoże zasobożerną technologię wirtualnej rzeczywistości.

Playstation 4 Pro

Według Grega Koremana – współzałożyciela studia Impulse Gear opracowującego niekonwencjonalną strzelankę Farpoint na gogle PSVR – deweloperzy na konsoli PS4 Pro będą w stanie wyrenderować około dwukrotnie większą liczbę pikseli niż dotychczas. Na razie nie wiadomo jak producenci gier VR zareagują na większy potencjał mocy, wiadomo natomiast, iż twórcy Farpoint nie planują zwiększać jakości efektów graficznych. W zamian za to wypuszczą grę w wyższej rozdzielczości, co w rezultacie zaowocuje większą szczegółowością obrazu.

Farpoint będzie shooterem i zostanie wydany wyłącznie na goglach VR firmy Sony. Historia przedstawiona w grze opowie o losach podróżującego przez inne wymiary naukowca badającego anomalie Jowisza, którego celem jest powrót do własnej rzeczywistości. W drodze do domu będzie musiał przemierzyć różne krainy i stawić opór zamieszkującym je niegościnnym tubylcom. Farpoint podobnie jak wszystkie inne gry zaplanowane na PS4 Pro, uruchomimy także na PS4.

Pierwszoosobowa strzelanka sci-fi studia Impulse Gear, która oprócz tego, że powstaje od początku z myślą o goglach PlayStation VR, wykorzystywać będzie pokazany po raz pierwszy podczas targów E3 karabin VR, a w zasadzie kontroler imitujący prawdziwą broń. Jest to na razie jedyny zapowiedziany tytuł obsługujący PS VR Aim Controller.

Jak zapewniają jego twórcy urządzenie pomoże wierniej odwzorować ruchy gracza i umożliwi precyzyjne celowanie do wirtualnych wrogów.

Nie wiadomo w tej chwili kiedy gra oraz kontroler pojawią się w publicznej sprzedaży, jednak najprawdopodobniej będzie to premiera równoczesna.

Z kolei PlayStation 4 Pro pojawi się w sklepach 10 listopada, niecały miesiąc po premierze gogli PlayStation VR, w cenie 399 Euro. Będzie to kwota o 100 Euro wyższa od wersji PS4 slim, która zajmie miejsce obecnego modelu PS4.

  • VRfan

    Wiecie może czy PS VR będzie obsługiwał filmy 360 3D przez USB albo chociaż filmy 360 z Youtube? Chciałbym złożyć pre order ale jeśli tej obsługi nie będzie to dla mnie te gogle są bezużyteczne ;/ Pytałem o to Playstation Polska ale oni nic nie wiedzą 🙁