Google Glass powracają za sprawą specjalnej biznesowej wersji o nazwie Glass Enterprise Edition.

Kiedy w kwietniu 2012 roku Google ujawniło pierwsze szczegóły dotyczące projektu okularów Google Glass wydawało się, iż za rogiem czai się technologiczna rewolucja. Nic takiego się nie stało, a samo urządzenia okazało się zbyt mało dojrzałe, aby cokolwiek zmienić w naszym życiu. Ponadto znaczna część społeczeństwa zbojkotowała wynalazek z uwagi na utratę prywatności i potencjalną inwigilację. W pewnym momencie wydawało się, iż projekt został całkowicie porzucony, jednak pod koniec 2015 roku pojawiły doniesienia na temat wersji Enterprise Edition, która właśnie dziś ujrzała światło dzienne.

Przede wszystkim nowa wersja smartokularów skierowana została do klienta biznesowego. W porównaniu do wersji konsumenckiej, która notabene otrzymała miesiąc temu pierwszą od prawie trzech lat aktualizację oprogramowania, Glass Enterprise Edition jest lżejszy, wydajniejszy za sprawą szybszego procesora (Intel Atom) oraz posiada akumulator pozwalający na dłuższy czas pracy na jednym ładowaniu. Ponadto zamontowano w nim kamerę 8 MP (poprzednio 5 MP), a także szybszy i bardziej niezawodny moduł Wi-Fi.

Przeprojektowano również konstrukcję, która ma być lepiej przystosowana do długotrwałego noszenia okularów. Jedną z nowości jest moduł Glass Pod, który od teraz będziemy mogli odczepić o szkieł i zamontować np. na zwykłych okularach korekcyjnych lub goglach ochronnych.

Firma z Mountain View od jakiegoś czasu współpracuje już z ponad 50 firmami, które widzą w inteligentnych okularach potencjał na zwiększenie efektywności pracy. Wśród nich znalazły się m.in. DHL, Boeing Company oraz Volkswagen. Jak czytamy na stronie blog.x.company DHL poprawił za ich pomocą swoją efektywność dostaw kurierskich o 15%. Firma korzysta z oprogramowania wskazującego pracownikom konkretne miejsca, na których powinni umieścić paczki.

Z kolei amerykański producent maszyn rolniczych AGCO zmniejszył czas produkcji o 25%. Okazało się to możliwe dzięki zredukowaniu czasu potrzebnego do sprawdzenia listy kontrolnej, znalezienia potrzebnych instrukcji czy wysyłania zdjęć, które normalnie przesyłane były za pomocą tabletu lub laptopa. Jak wyjaśnia Peggy Gulick, Director of Business Process Improvement w AGCO, pracownicy wykonują swoje obowiązki nie tylko szybciej, ale i bezpieczniej z uwagi na to, że wszystkie potrzebne informacje znajdują się na linii wzroku.

To oczywiście tylko część możliwych zastosowań okularów w biznesie. Google widzi potencjał wykorzystania Glass również m.in. w służbie zdrowia. Dzięki rozwiązaniu opracowanemu przez firmę Augmetix lekarze podczas rozmowy z pacjentami nie muszą przerywać badania, aby sporządzić notatki. Zmniejszono w ten sposób czas spędzony na tzw. pracach administracyjnych z 33 do 10 procent, jednocześnie podwajając ogólny czas interakcji pomiędzy specjalistą a badanym.

  • Bahus

    Fajnie że projekt powrócił, osobiście mam ochotę po tych okularach, wolałbym jednak aby pałąk podtrzymujący urządzenie na głowie przebiegał z tyłu głowy. Wówczas osoba nie nosząca na codzień okularów nie zostałaby do nich zmuszona.

  • tenryk

    Jak biznes się wkręci w AR a widać że chyba warto to później taki pracownik przyjdzie do domu i założy glassy żeby w sobie coś pograć albo obejrzeć tv bo zobaczy jakie to wygodne.