Pyrkon, czyli największe polskie święto fanów fantastyki, jak co roku przyciągnęło do Poznania dziesiątki tysięcy osób zafascynowanych światową popkulturą. Ogromna impreza odbywająca się na terenie poznańskich targów to także nowoczesne technologie i gry komputerowe, a jeżeli gry to oczywiście również wirtualna rzeczywistość. W tym roku uczestnicy konwentu mieli okazję zapoznać się z projektami polskich producentów sprzętu VR oraz twórców gier wirtualnej rzeczywistości. Dzięki uprzejmości Poznańskiej Gildii Graczy wystawiliśmy stoisko portalu vrHunters, na którym prezentowaliśmy różnego rodzaju doświadczenia Virtual Reality.

Wśród producentów sprzętu pojawił się vloger JackQuack, który demonstrował plastikową wersję mobilnych gogli Cardboard – Dreamz.VR, a także współpracujący z nimi kontroler Leap Motion, dzięki któremu możliwe jest przeniesienie naszych dłoni do wirtualnej rzeczywistości.

Ponadto dwa nowe prototypy (Da Vinci VR Wood i Da Vinci VR Pro) swoich mobilnych gogli typu Cardboard pokazali twórcy headsetu Da Vinci VR.

W strefie Indie swoją grę VR zaprezentowało poznańskie Studio Indago. Projektowana przez nich na gogle Samsung Gear VR gra Spelldrift Academy to „przygodówka typu point’n’click stworzona z myślą o VR, w związku z czym łamiąca pewne konwencje gatunku. Wcielamy się w utalentowanego, acz leniwego adepta sztuk magicznych.”

Także w strefie gier Indie, na stoisku wspomnianej wcześniej Poznańskiej Gildii Graczy, załoga naszego portalu pokazywała przy pomocy gogli Oculus Rift DK2 aplikacje prezentujące możliwości technologii Virtual Reality. Jedną z nich była wczesna wersja alfa gry VR niezależnego polskiego dewelopera i byłego strażaka Piotra Dula, opowiadająca historię pożaru lasu w Kuźni Raciborskiej, największego jaki miał miejsce w Polsce oraz Europie środkowej i zachodniej po II wojnie światowej. Uczestnicy Pyrkonu mieli okazję przenieść się w centrum wydarzeń i dokonać próby ugaszenia pożaru.

Na Pyrkonie nie zabrakło również wykładów poświęconych wirtualnej rzeczywistości, m.in. prelekcji pt. „Życie w wirtualnej rzeczywistości. Fantasy czy sf?”.

Poniżej nasza fotogaleria z tegorocznego konwentu.

Pyrkon 2016 – Wirtualna rzeczywistość na Pyrkonie