Firma Ubisoft – twórcy takich serii jak Assassins Creed czy Watch Dogs – ogłosiła na swoim blogu, iż każda gra VR projektowana przez francuskie studio będzie umożliwiała rozgrywkę międzyplatformową na wszystkich goglach i urządzeniach, na których zostanie wydana. Mowa tu o takich tytułach jak: Star Trek: Bridge Crew, Eagle Flight oraz Werewolves Within.

Fani VR-owych rozgrywek muliplayerowych zapewne nie raz spotkali się z problemem braku graczy chętnych do wspólnej sieciowej potyczki. Głównym powodem takiego stanu rzeczy jest ciągle niewielka ilość sprzedanych gogli wirtualnej rzeczywistości, a także fragmentaryzacja rynku, w wyniku której użytkownicy headsetów zmuszeni są szukać potencjalnych kompanów pośród posiadaczy konkretnych modeli urządzeń.

Taki stan rzeczy chce zmienić studio Ubisoft, które jako jeden z nielicznych największych producentów gier komputerowych na świecie, uwierzyło w technologię Virtual Reality.

Od 29 listopada użytkownicy gogli PlayStation VR i Oculus Rift będą mogli współpracować lub grać przeciwko sobie w Eagle Flight – VR-owej produkcji, która pozwala na wcielenie się w postać orła i toczenie podniebnych pojedynków nad ulicami Paryża pomiędzy dwoma trzyosobowymi zespołami graczy. 20 grudnia dołączą do nich osoby posiadające gogle HTC Vive.

W planach wydawniczych Ubisoftu znajdziemy w tym momencie jeszcze dwie inne gry VR: Werewolves Within (premiera 6 grudnia 2016 – Oculus Rift / HTC Vive / PlayStation VR) oraz Star Trek: Bridge Crew – (premiera 14 marca 2017 – Oculus Rift / HTC Vive / PlayStation VR). Także i one umożliwią wspólną rozgrywkę bez względu na to, gogle którego producenta posiadamy.