Dostępna jest już wczesna wersja sterownika WalkinVR, dzięki któremu osoby niepełnosprawne mogą cieszyć się rozgrywką w goglach VR w trybie roomscale.

Jakiś czas temu informowaliśmy o polskim niezależnym deweloperze Grzegorzu Bednarskim, który rozpoczął pracę nad projektem Walkin VR. Jest to sterownik umożliwiający osobom niepełnosprawnym na grę w goglach wirtualnej rzeczywistości w trybie roomscale bez konieczności ruszania się z miejsca.

W tym momencie funkcjonalność Walkin VR pozwala na grę bez ograniczeń w przypadku braku ruchu dolnych kończyn. Jednakże trwają już prace nad dostosowaniem projektu dla osób z jedną ręką oraz zanikiem mięśni, czyli w przypadku gdy gracz nie można unieść do końca rąk.

Poniżej możecie obejrzeć materiały zarejestrowane podczas niedawnych targów Good Game Expo, na których sterownik testują m.in. osoby cierpiące na rdzeniowy zanik mięśni (SMA).

„WalkinVR oferuje dodatkowy wirtualny kontroler, którym sterujemy zamiennie głową albo pierwszym fizycznym kontrolerem. Podczas demonstracji widzimy, że jest on zamiennie sterowany tym fizycznym albo głową. Przy strzelaniu z łuku mamy wrażenie, jakby był trzymany w jednej ręce stale przed graczem, a wtedy druga ręka służy do celowania. W Serious Sam działa to bardzo podobnie, ale mamy niesamowity efekt, gdzie gracz celuje wirtualnym kontrolerem (czyli głową) oraz fizycznym zupełnie niezależnie do wrogów nacierających z różnych stron. I działa to całkiem sprawnie i naturalnie” – powiedział twórca WalkinVR.

Kolejnym celem wyznaczonym przez Grzegorza jest dostosowanie VR-owej rozgrywki dla osób z bardziej pogłębioną niepełnosprawnością. Autor sterownika rozpoczął już współpracę z youtuberem Kotwiczem, który również miał możliwość przetestowania WalkinVR podczas wspomnianych targów.

Pierwsza wersja sterownika jest już dostępna na stronie walkinvrdriver.com.