„Każda platforma musi mieść swoją aplikację malarską, a to jest nasza aplikacja” – w taki sposób Oculus VR CEO Brendan Iribe zapowiedział nowe narzędzie rzeźbiarskie zaprojektowane do współpracy z bezprzewodowym kontrolerem Oculus Touch.

To kolejna nowość ujawniona podczas konferencji Oculus Connect 2 poświęconej deweloperom tworzącym oprogramowanie dla gogli Oculus Rift i Samsung Gear VR. Oculus Medium wykorzystuje bezprzewodowe kontrolery Oculus Touch, które posiadają standardowe gałki analogowe, przyciski oraz triggery znane z tradycyjnych padów i pozwolą przenieść dłonie użytkownika do wirtualnej rzeczywistości. Dzięki temu będziemy mogli w naturalny sposób kształtować, rzeźbić i malować obiekty bezpośrednio w środowisku VR.

Co ciekawe aplikacja malarska zaprojektowana została również dla trybu multiplayer. Uczestnicy OC2 mogą ją przetestować w parach podczas konferencji dzieląc między sobą wspólną przestrzeń roboczą. Najciekawsze prace powstałe w trakcie imprezy zebraliśmy w jednym miejscu i można obejrzeć je tutaj.

Oculus Medium zostanie dostarczony wraz z kontrolerami VR Oculus Touch w momencie premiery urządzenia, czyli w drugi kwartale 2016 roku.