Potwierdzona została druga edycja Festiwalu Wirtualnej Rzeczywistości – UNIT9 VR Challenge. Konferencja odbędzie się 28 października w Łodzi, a imprezie towarzyszyć będzie podobnie jak przed rokiem konkurs na Najlepszą Instalację VR. Portal vrHunters został patronem medialnym UNIT9 VR Challenge 2016.

28 października w Łodzi odbędzie się druga edycja UNIT9 VR Challenge. W tym roku Festiwalowi towarzyszyć będą targi VR oraz konferencja poświęcona technologii wirtualnej rzeczywistości, w której udział wezmą specjaliści od VR z całego świata. Konferencja podzielona będzie na części biznesową, technologiczną i filmową. Każda skierowana do właściwej grupy odbiorców, wykorzystujących technologię Virtual Reality.

Już wkrótce przedstawimy więcej szczegółowych informacji na temat tegorocznej edycji, tymczasem wspólnie z organizatorami zachęcamy do wzięcia udziału w konkursie na Najlepszą Instalację VR.

Na autorów zwycięskiego projektu w konkursie UNIT9 VR Challenge, którego głównym sponsorem jest Coca-Cola, czeka 10,000 PLN oraz nagrody rzeczowe. Najlepszy projekt ma również szansę stać się częścią kampanii marketingowej promującej markę Coca-Cola. Spośród wszystkich nadesłanych zgłoszeń wybrane zostaną najlepsze, które zostaną pokazane szerokiej publiczności podczas UNIT9 VR Challenge 2016. Już dziś można rejestrować swoje zespoły.

Poniżej szczegóły i główne założenia konkursu.

Zadanie konkursowe dla UNIT9 VR Challenge

Zadaniem jest przygotowanie działającego prototypu instalacji wirtualnej rzeczywistości, w której motywem przewodnim jest butelka Coca-Cola. Doświadczenie powinno być albo nie dłuższe niż 60 sekund, albo powinno pozwalać na jego manualne zakończenie w czasie 60 sekund bez wrażenia gwałtownego przerwania (np. Doświadczenie typu „experiential” bez wyraźnego początku i końca). Instalacja powinna nawiązywać do uniwersalnych wartości kojarzonych z marką Coca-Cola. Projekt musi wykorzystywać jeden z dostępnych headsetów VR (stacjonarny lub przenośny). Dodatkowym atutem będzie wykorzystanie kontrolerów ruchu i dodatkowych urządzeń pozwalających dążyć do multi-sensoryczności.

Inspiracje można znaleźć na stronie UNIT9 VR Challenge: www.vrchallenge.io. Największe szanse na współpracę z Coca-Cola, będą mieć autorzy tego projektu, który marka będzie mogła wykorzystać w kampanii zimowej 2016.

Ocenianie prac

Spośród nadesłanych propozycji wybrane zostaną najlepsze, które zostaną zaprezentowane podczas drugiej edycji festiwalu wirtualnej rzeczywistości UNIT9 VR Challenge, który odbędzie się 20 października w Łodzi. Projekty wybierze jury festiwalowe, w skład którego wejdą m.in pracownicy firm UNIT9 i Coca-Cola.

Prace będą oceniane w kilku kategoriach jednocześnie (nie ma potrzeby zgłaszania się do poszczególnych kategorii). Będą to m. in.:

  • Produkt: oceniana będzie kompletność i gotowość do wdrożenia zaprezentowanej instalacji
  • Concept: ogólny pomysł
  • Design: UX / UI / 3D design
  • Technologia: stopień zaawansowania projektu oraz wykorzystana technologia
  • Kontrola: sposób nawigacji w doświadczeniu
  • Inicjalizacja: sposób, w jaki użytkownik staje się częścią doświadczenia. Sposób fizycznego rozpoczęcia doświadczenia.
  • Skalowalność: możliwość przeniesienia instalacji na inne platformy

Każda praca może wygrać w jednej bądź większej ilości kategorii bez konieczności zgłaszania się do nich. Każda praca będzie oceniana w każdej kategorii.

Wymagania

  • Technologia: dowolna
  • Użycie materiałów video: dozwolone
  • Cała praca wraz ze wszelkimi użytymi do jej wykonania materiałami (video, grafika 2D, grafika 3D, kod) muszą być zrealizowane podczas trwania konkursu, t.j. pomiędzy 26.07.2016 a 20.10.2016
  • Sprzęt: zapewnia uczestnik konkusu, jeżeli nie zostało to indywidualnie ustalone inaczej z Organizatorem
  • Instalacja wraz z każdym jej elementem musi być odpowiednia dla odbiorców w wieku 12-30 lat

Pełny regulamin konkursu znajduje się w tym miejscu.


Organizatorem Festiwalu jest firma UNIT9 – interaktywne studio produkcyjne realizujące technologiczne elementy kampanii marketingowych dla największych na świecie agencji i ich klientów. Od wielu lat niezmiennie w ścisłej czołówce rankingu FWA, jako jedna z trzech firm na świecie ma na swoim koncie ponad sto zdobytych nagród i wyróżnień. UNIT9 posiada oddziały w wielu państwach, od 2011 roku również w Polsce. Za realizację Festiwalu odpowiada Le Polish Bureau, technologiczny oddział firmy mający siedzibę w Łodzi i Warszawie.


Zobacz także naszą relację z ubiegłorocznej edycji Festiwalu – UNIT9 VR Challenge 2015.

Kontakt do organizatora:

Konferencja, targi: hello@vrchallenge.io
Konkurs i zgłoszenia: apply@vrchallenge.io
Media: press@vrchallenge.io