Podczas niedawnej konferencji SVVR 2016 (Silicon Valley Virtual Reality) firma Google zaprezentowała postępy, jakie udało się jej osiągnąć w związku z platformą WebVR. To kolejny ważny krok w kierunku przeniesienia wirtualnej rzeczywistości do internetu.

W ubiegłym roku Mozilla opublikowała otwartą bibliotekę A-Frame upraszczającą tworzenie doświadczeń Virtual Reality, możliwych do uruchomienia bezpośrednio z Firefoxa. Proces integracji gogli z przeglądarkami internetowymi mamy już więc za sobą. Teraz przyszedł czas na poprawienie wydajności WebVR-owych doświadczeń.

Dotychczas przeglądarkowe aplikacje VR mogliśmy uruchomić w 60 klatkach na sekundę. To zdecydowanie zbyt mało do osiągnięcia wystarczającego poziomu immersji w wirtualnym świecie. Przykładowo producenci gogli Oculus Rift i HTC Vive ustawili w konsumenckich wersjach swoich urządzeń próg 90 FPS, który pozwala na komfortową eksplorację rzeczywistości wirtualnej. Gogle właśnie pochwaliło się rozwiązaniem problemu niedostatecznej ilości klatek na sekundę.

Boris Smus (Software Engineer w Google) w trakcie swojego wystąpienia na SVVR 2016 powiedział, że przeglądarka Chrome wkrótce osiągnie wydajność renderowania na poziomie 90 FPS. Aby nie być gołosłownym zademonstrował nowe możliwości platformy WebVR na goglach HTC Vive. Pełne wystąpienie inżyniera Google możecie obejrzeć poniżej. Wspomniana prezentacja rozpoczyna się w 13:25 minucie nagrania.

W tej chwili obsługę WebVR umożliwia eksperymentalna wersja Chrome o nazwie Chromium. Wkrótce usługa powinna trafić do podstawowej wersji przeglądarki. Wirtualną rzeczywistość z poziomu internetu uruchomimy także dzięki projektowi MozVR.com i Mozilli w wersji Firefox Nightly.

Więcej szczegółów na temat WebVR znajdzie na stronie webvr.info.