fot. wareable.com

HTC Vive nie będzie jedynym headsetem SteamVR. Podczas targów GDC 2017 zaprezentowano prototyp gogli LG współpracujących z VR-owym ekosystemem Valve.

Firma LG przywiozła na odbywające się w San Francisco tegoroczne targi Game Developers Conference prototyp własnych gogli współpracujący ze SteamVR i OpenVR API. Jeżeli urządzenie pojawi się na rynku konsumenckim użytkownicy headsetu otrzymają dostęp do wszystkich VR-owych treści dla HTC Vive – jedynych jak dotychczas gogli działających z opracowaną przez Valve technologią trackingu SteamVR Lighthouse.

VR-owe gogle LG wyposażone zostały we własnej produkcji 3,64-calowy wyświetlacz OLED o rozdzielczości 1440×1280 na każde oko, odświeżający obraz z częstotliwością 90 Hz. Producenci postawili na „nie-fresnelowskie” soczewki pozwalające na oglądanie cyfrowej rzeczywistości w 110 stopniach (FOV).

Urządzenie posiada także mechanizm umożliwiający błyskawiczne uniesienie ekranu do góry. Dzięki temu bez całkowitego zdejmowania gogli ich użytkownik będzie mógł odsapnąć na chwilę od wirtualnego świata, sprawdzić komórkę, albo napić się wody. Co ciekawe część urządzenia mająca za zadanie utrzymanie gogli na głowie przypomina wygodne rozwiązanie, na które zdecydowali się producenci PlayStation VR.

LG przygotowało również własne kontrolery ruchowe przypominające te, które znajdziemy w zestawie z goglami HTC Vive.

Więcej informacji na temat konsumenckiej wersji nienazwanych jeszcze gogli „LG VR” ma pojawić się w tym roku. Cena także zostanie ujawniona w późniejszym terminie, jednakże wiadomo już, iż będzie zbliżona do kwoty jaką trzeba zapłacić za zestawy HTC Vive i Oculus Rift. Na razie południowokoreańska firma pracuje nad wersją przeznaczoną dla deweloperów.

Niewykluczone, że w przyszłości zobaczymy także kolejne VR-owe zestawy współpracujące ze SteamVR. W sierpniu ubiegłego roku Valve ogłosiło możliwość uzyskania nieodpłatnej licencji na wykorzystanie technologii trackingu Lighthouse. Dzięki temu niezależni producenci sprzętu mogą rozwijać własne projekty w oparciu o rozwiązania należące do ekosystemu SteamVR.

Na początku tego roku poinformowano, że aż 500 różnych firm pracuje z technologią Valve i za jakiś czas możemy spodziewać się z ich strony ogłoszeń, także wśród producentów gogli Virtual Reality. LG jest dopiero pierwszą z takich firm.

  • Bahus

    Świetna pozycja… czekam na wersję konsumencką i ich cenę.

  • opal

    Nieco ponad 500 ppi – SDE będzie kłuło w oczy. FOV 110? Mogliby zrobić krok w stronę zwiększenia pola widzenia. Jedyne co może ludzi przekonać do tego produktu to cena. Zobaczymy jak będzie.