Zbliża się kolejna edycja kursu z cyklu „Cinematic VR”.

Na 2 grudnia zaplanowano kolejną edycję cyklicznego kursu „Cinematic VR” przygotowanego przez Speakers’ Avenue/Training Institute. To kurs jednodniowy, który w oparciu o praktyczne i teoretyczne zastosowanie przedstawia podstawową wiedzę z obszaru cinematic VR.

Szczegóły wydarzenia

Kurs, w oparciu o praktyczne i teoretyczne zastosowanie, przedstawia podstawową wiedzę z obszaru cinematic VR: technologię i sprzęt, użycie dźwięku i konstruowanie przestrzeni, możliwości pre- i postprodukcyjne, montaż, schematy i narzędzia narracyjne, rolę i doświadczenie odbiorcy: obecność, immersję, taktylność, interakcję, emocjonalne zaangażowanie.

Technologię VR i cinematic VR omówimy również z historycznego, psychologicznego, społecznego i percepcyjnego punktu widzenia.

GDZIE: Krakowskie Przedmieście 5, (ASP, sala kinowa)
KIEDY: 02.12 (Sobota) 09:00-17:30.
Cena: 299zł

20% zniżki dla studentów Akademii Sztuk Pięknych (Warszawa – wszystkie wydziały)
10% zniżki dla studentów innych uczelni

PROGRAM:
1. Wprowadzenie: doświadczamy/oglądamy filmy VR: 40 minut.
2. Co to jest cinematic VR?
► gdzie jesteśmy z kontentem cinematic VR?
► technologia, postęp, ograniczenia.
3. Charakterystyka obrazu cinematic VR.
► status ontologiczny: realizm vs Virtual Reality.
► konstrukcja, manipulacja i zarządzanie przestrzenią – teoria.
4. Rola i charakterystyka dźwięku: technologia, lokalizacja, przestrzenność, obecność, immersja.
5. Ucieleśnienie i kontent VR.
6. Modele iluzji i VR.
► VR i sny
7. Rola widza/odbiorcy.
► obecność i immersja
► spektrum obecności
8. Jak konstruować narracje i storytelling VR
► synchronizacja doświadczeń taktoaudiowizualnych
► pytania, które pozostają bez odpowiedzi:
→konstrukcje narracyjne
→uniesienia emocjonalne
→napięcie
→długość
→katharsis
► sukcesy i porażki – przykłady.
9. Etyczne i społeczne konsekwencje rozwoju technologii VR.
10. Konstruowanie przestrzeni 360 – narzędzie do konstruowania obrazu – prezentacja.

W trakcie kursu dowiesz się o:

■ historycznym rozwoju cinematic VR
■ nowościach w technologii VR
■ statusie ontologicznym obrazu cinematic VR
■ kwestiach etyczno-społecznych związanych z rozwojem technologii VR
■ różnicach pomiędzy filmami: 360, VR i cinematic VR
■ głównych koncepcjach cinematic VR:
+ obecności
+ immersji
+ ucieleśnieniu
+ taktoaudiowizualności
+ montażu przestrzennym
+ kadrowaniu w VR
+ HRTF i dźwiękach binauralnych
■ o doświadczeniach widza/odbiorcy:
+ percepcji przestrzeni
+ percepcji dźwięku
+ percepcji ludzkiego ruchu
■ o procesie produkcyjnym cinematic VR:
+ pre i post produkcji
+ jak używać dźwięku w przestrzeni cinematic VR (lokalizacja i przestrzenność dźwięku)
■ jak tworzyc spójne doświadczenia taktaudiowizualne
■ konstruowanie ujęć 360

Cele kursu:

■ rozwój wiedzy z obszaru wirtualnej rzeczywistości
■ przedstawienie zaktualizowanych informacji, praktycznych i teoretycznych, odnośnie cinematic VR: obrazu, dźwięku.
■ przedstawienie najważniejszych nierozwiązanych problemów z obszaru cinematic VR
■ prezentacja aktualnych kierunków badań (artystycznych i naukowych) z obszaru wirtualnej rzeczywistości i cinematic VR
■ zaprezentowanie praktycznych technik w tworzeniu kontentu cinematic VR/360

Efekty nauczania:

Po ukończeniu kursu:
■ posiadasz szczegółową i najbardziej aktualną wiedzę, teoretyczną i technologiczną, z obszaru cinematic VR
■ posiadasz aktualną wiedzę odnośnie praktycznych zastosowań w obrębie wirtualnej rzeczywistości i cinematic VR
■ wiesz jak używać podstawowych narzędzi do tworzenia treści cinematic VR
■ wiesz jak używać darmowego narzędzia (oprogramowania) do tworzenia obrazu 360, które nie jest dostępne na rynku

PROWADZĄCY:
Jacek Nagłowski

Producent i reżyser filmowy, członek Polskiej Akademii Filmowej.
Współzałożyciel firmy Centrala (2004) zajmującej się produkcją filmów dokumentalnych i fabularnych. Do dnia dzisiejszego wyprodukował dwadzieścia pięć filmów, w większości koprodukcji międzynarodowych. W 2015 roku wspólnie z Milenią Fiedler i Iwoną Pomianowską zainicjował projekt badania języka Cinematic VR w Łódzkiej Szkole Filmowej. W 2016 roku zdjęcia do realizowanego przez niego klipu Tiger in a Cocoon (reżyser, montażysta, producent) były jednymi z pierwszych przedsięwzięć cinematic VR w Europie. Prowadzi pierwsze w Polsce zajęcia z filmu sferycznego i VR dla studentów Łódzkiej Szkoły Filmowej. Od 2016 roku organizuje jeden z największych w Europie przeglądów filmów i sztuki wirtualnej rzeczywistości ‘Czasoprzestrzenie’, których zadaniem jest promocja VR jako dziedziny artystycznej. Współzałożyciel fundacji Pracownia Edukacyjna, która otwiera szkołę podstawową w oparciu o autorski program edukacyjny pod patronatem Katedry Pedagogiki Twórczości Wydziału Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego. Szkoła bazuje na paradygmatach edukacji wolnościowej oraz edukacji do twórczości.

Pola Borkiewicz

► projektant, badacz, reżyser snów, artysta interdyscyplinarny
Absolwentka Wzornictwa Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi, aneks z rysunku i malarstwa w Poznaniu (2002), grafiki warsztatowej i tkaniny drukowanej w Łodzi (2004). Dyplom z wyróżnieniem uzyskał Nagrodę Marszałka i promocję w Düsseldorfie (2005/07), stypendystka w HKU Hogeschool voor de Kunsten Utrecht (2000/01). Studiowała Filozofię Umysłu i Kognitywistykę w Krakowie (UJ, UPJPII). Doktorantka Psychologii Interdyscyplinarnych Studiów Doktoranckich Uniwersytetu SWPS w Warszawie. Naukowo zainteresowana ucieleśnionym doświadczeniem estetycznym, psychologią percepcji, neuroestetyką, neuronauką w filmie, rzeczywistością mieszaną, świadomością ciała, medycyną ciało-umysł.

Grzegorz Pamrów

Doktorant. Ukończył z wyróżnieniem Wydział Sztuki i Filmoznawstwa na Uniwersytecie w Sydney, absolwent Uniwersytetu Warszawskiego i SWPS (studia lingwistyczne). Brał udział w licznych kursach organizowanych przez Universal Pictures (Australia), następnie współpracownik Universal Pictures. Współpracował z uniwersytetami i organizacjami prowadząc zajęcia z filmu, sztuki i medycyny: audiowizję, analizę wideoklipu, historię filmu, języka filmowego i filmu animowanego; film i percepcja. Był zastępcą kierownika Laboratorium Filmowego SWPS (akademickie centrum konsultingowe: ponad 50 skonsultowanych scenariuszy i wersji montażowych filmów fabularnych i dokumentalnych). Zainteresowania: estetyka języka filmowego, percepcja dźwięku i obrazu filmowego, scenariopisarstwo, montaż, VR.

Rejestracja/więcej info:
www.speakersavenue.com/new/
info@speakersavenue.com
+ 48 606 925 609