Samsung kolejnym producentem gogli z serii Windows Mixed Reality?

Wygląda na to, że Samsung także opracowuje własną wersję gogli Windows Mixed Reality. Na Twitterze pojawił się wpis technologicznego leakstera WalkingCat, do którego dołączono zdjęcia nieujawnionego jak dotychczas headsetu podpisanego jako „Samsung Windows Mixed Reality”.

O ile wyciek nie okaże się mistyfikacją Samsung dołączy do innych firm (m.im. Acer, Asus, Dell, HP oraz Lenovo), które już wcześniej ujawniły własne modele gogli mieszanej rzeczywistości należących do VR-owej platformy Microsoftu. Choć parametry urządzenia nie są jeszcze znane, prawdopodobnie nie będą odbiegać od tych, które ujawnili już pozostali producenci.

Wszystkie headsety z serii Windows MR będą swego rodzaju połączeniem typowych przewodowych gogli wirtualnej rzeczywistości z okularami rozszerzonej rzeczywistości Microsoft Hololens. Urządzenia wyposażone zostaną w dwa wyświetlacze OLED o rozdzielczości 1440×1440 / 90 Hz (dla porównania rozdzielczość Oculus Rift i HTC Vive to 2x 1080×1200), oraz dwie kamerki odpowiedzialne za śledzenie pozycyjne w tzw. technologii trackingu typu ‚inside-out’. Tak samo jak AR-owe Hololensy będą one w stanie wychwycić głębię otoczenia, dzięki czemu nie będziemy potrzebować systemów trackingu takich jak stacje bazowe SteamVR Lighthouse czy sensory Oculusa.

Samsung Windows MR podąży jednak drogą przetartą przez twórców Oculus Rift w innej kwestii. Na zdjęciach możemy bowiem zauważyć zintegrowane słuchawki, których producentem jest uznana austriacka firma AKG. Ponadto gogle współpracować będą z kontrolerami ruchowymi Windows MR.

Niestety w tej chwili nie wiadomo nic na temat ewentualnej daty premiery oraz ceny headsetu, która może być wyższa od pozostałych modeli z uwagi na wspomniane słuchawki. Pierwsze gogle kompatybilne z platformą Windows Mixed Reality zadebiutują już 17 października.

  • Bahus

    I ten model najbardziej mi się podoba. Niestety na razie nie planuję zakupu. Prędzej zasadzam się na pimaxy 8K lub 5K. Tam to będzie skok jakości obrazu, a tutaj podejrzewam że różnica żadna względem CV1 / Vive. Rozdzielczość prawie identyczna.
    Zastanawia mnie w Pimax 8K jeszcze samo skalowanie. Wszystkie gogle były dotychczas na w formacie 5:4 lub coś podobnego. Pimax 8K ma format 16:9, ciekawe jak to będzie obsługiwane z poziomu steam’a. Czy obraz zostanie nienaturalnie rozciągnięty jak dawniej w panscanie czy jednak sam fov zostanie dopasowany do nowych gogli. Obstawiam że na początku będzie z tym spory problem i ze steam VR.

    • Maciej Soinski

      Vive i Rift mają format 9:10. Oby nie było bałaganu z formatem 16:9 jaki jest w monitorach ultrawide 21:9, gdzie niektóre gry nie wpierające ultrawide, rozciągają obraz, a inne przycinają.