Carbon Studio z Gliwic liczy na głosy użytkowników platformy Steam. Niezależne polskie studio, którego gra ALICE VR w kwietniu zadebiutuje na goglach wirtualnej rzeczywistości Oculus Rift, uruchomiło na Steamie kampanię Greenlight.

Polska produkcja będzie pierwszoosobową grą z gatunku sci-fi. Tytuł zaoferuje bogatą grafikę stworzoną na silniku Unreal Engine 4, zagadki i łamigłówki inspirowane Alicją w Krainie Czarów oraz możliwość wyboru kilku ścieżek, prowadzących do różnych zakończeń.

Fabuła gry przedstawia się następująco:

„Awaria statku zmusza Cię do lądowania na obcej planecie w celu uzupełnienia zapasów grafenu. Pozornie proste zadanie komplikuje się, gdy odkrywasz, że wszyscy mieszkańcy planety zniknęli w tajemniczych okolicznościach.

W tej eksploracyjnej przygodowej grze sci-fi Twoim zadaniem będzie zmierzyć się z wieloma ekscytującymi zagadkami i podjąć decyzje, które wpłyną na losy planety i jej mieszkańców.”

Pojawiło się także więcej szczegółów technicznych na temat ALICE VR. Grę będzie można uruchomić także na tradycyjnym monitorze. Choć jej przejście zajmuje około 3 godzin, aby poznać całą fabułę będziemy musieli ukończyć ją kilkukrotne. Na stronie kampanii możemy przeczytać, że: „Pełna, dubbingowana polska wersja gry ukaże się w kilka tygodni po wersji angielskiej. Będzie dostępna w formie patcha dla osób, które wcześniej zakupiły ALICE VR”.

Aby uruchomić grę na wysokich ustawieniach potrzebować będziemy przeciętnego komputera gamingowego. Wymagania wzrastają, gdy gra się z użyciem gogli Oculus Rift, ale wciąż są niższe niż oficjalne wymagania Oculusa. Grę będzie można uruchomić również na deweloperskiej wersji gogli – Oculus Rift DK2. ALICE VR będzie wspierać również Oculus Touch, gdy kontroler pojawi się na rynku. Studio pracuje już nad wersję na gogle HTC Vive, a dalszych planach znajduje się wsparcie dla gogli Razer OSVR.

Aby oddać głos na ALICE VR odsyłamy na stronę gry na Steam Greenlight. Poniżej wspomniany wcześniej trailer opublikowany w związku z rozpoczęciem kampanii.

Idea gry narodziła się w kwietniu 2015 roku, gdy Carbon Studio wzięło udział w konkursie VR Jam zorganizowanym przez firmę Oculus i Unity. Studio przygotowało krótką grę eksploracyjną A.L.I.C.E. na okulary Samsung Gear VR. Po zakwalifikowaniu się do finału konkursu i otrzymaniu wielu pozytywnych opinii, Carbon Studio postanowiło rozwinąć ideę A.L.I.C.E., co zapoczątkowało prace nad grą ALICE VR, tym razem skierowaną na komputery osobiste wyposażone w okulary Oculus Rift.

ALICE VR znajduje się obecnie w zaawansowanej fazie produkcji, jej premiera zaplanowana jest na kwiecień bieżącego roku.