Nowi inwestorzy Magic Leap.

Jak donosi Tech Crunch start-up Magic Leap, przymierzający się do wypuszczenia okularów rozszerzonej rzeczywistości, pozyskał kolejnych inwestorów, tym razem z Półwyspu Arabskiego. Firma wzbogaciła się o 461 milionów dolarów, które w dużej części pochodzą z państwowego funduszu inwestycyjnego Arabii Saudyjskiej.

Chociaż w sprzedaży nie znajdziemy nigdzie żadnego produktu firmowanego logo Magic Leap, start-up od 2014 roku uzbierał już ponad 2,3 miliardów dolarów. W AR-owe okulary zainwestowało m.in. Google oraz chiński sklep internetowy Alibaba. Co więcej w ostatnim czasie informowaliśmy o koncernie wydawniczym Axel Springer, który wsparł projekt urządzenia nieujawnioną kwotę pieniędzy.

Okulary Magic Leap One zadebiutują w 2018 roku w przeznaczonej dla deweloperów wersji „Creator Edition”. W skład zestawu wejdzie headset o nazwie Lightwear, posiadający 6 stopni swobody dedykowany kontroler ruchowy oraz przenośny komputer Lightpack o wydajności zbliżonej do laptopa, który zostanie podłączony do okularów przy pomocy dwóch kabli.

Specyfikacja techniczna Magic Leap One nie została jeszcze ujawniona. Wiadomo jedynie, że urządzenie wyposażone zostanie w technologie śledzenia wzroku (eye tracking), rozpoznawania gestów i mowy, a także dźwięku przestrzennego (Soundfield Audio).

Data premiery oraz cena urządzenia zostanie ujawniona w późniejszym terminie, aczkolwiek w ostatnim czasie otrzymaliśmy w tym temacie pewne wskazówki.