Nadchodzi rozszerzona rzeczywistość (AR) od Apple. Oto czego możecie się spodziewać.

Już jutro, 19 września, odbędzie się premiera iOS 11, nowej wersji systemu operacyjnego dla mobilnych urządzeń firmy Apple. Dzięki niej „steki milionów” iPhone’ów oraz iPadów będą w stanie mapować nasze najbliższe otoczenie i umieszczać w nim cyfrowo wygenerowane obiekty, interaktywne animacje oraz dynamicznie zmieniać oświetlenie sceny.

Amerykańska firma podczas niedawnej konferencji, na której zaprezentowano m.in. smartfona iPhone 8 i iPhone X, ujawniła jedynie cztery aplikacje wykorzystujące możliwości narzędzia ARKit. Kolejne opracowywane są we współpracy m.in. z firmami IKEA, Lego, a także Niantic – twórcami Pokemon Go, jednak wiele z nich powstaje w niezależnych studiach, które dopiero od czerwca wymyślają nowe zastosowania dla opierającej się na rozpoznawaniu obrazów technologii.

Poniżej przedstawiany najciekawsze według nas projekty bazujące na Apple ARKit. Część z nich to jedynie dema technologiczne, które zapewne nie trafią do App Store, ale warto spojrzeć na to co już teraz możemy osiągnąć przy pomocy mobilnego AR.

ARZombi

Zombie-apokalipsa w każdym domu.

Projekty Immersion

W siedzibie warszawskiej firmy Immersion zainscenizowano na biurowej podłodze bitwę morską.

Inne demo autorstwa Immersion. Cromulon, postać z animowanego serialu „Rick and Morty”, nawiedza Plac Zamkowy w Warszawie.

Star Wars Holo Messenger

Minecraft AR

First Person Real Life Shooter

Iphone jako kontroler ruchu dla Hololens.

Nauka tańca

ModiFace

Aplikacja nakładająca na twarz użytkownika makijaż.

Overwatch

Apple ARKit w połączeniu z Unity i assetami z gry Overwatch.

Solidhaus

Rozszerzona rzeczywistość dla architektów, inżynierów i konstruktorów.

Finger Paining

Find Parking Spaces

Aplikacja wyszukująca wolne miejsca parkingowe.

Pokemon Go

Tak mógłby wyglądać ubiegłoroczny mobilny hit w wersji ARKit.

Nawigacja AR

– w mieście

– w supermarkecie

– na imprezie

A-ha Moment

Za pomocą tej aplikacji możesz zostać bohaterem teledysku zespołu A-ha do piosenki “Take On Me”.

Międzywymiarowy portal

ManoMotion

Rozpoznawanie gestów dłoni.

Falcon 9

Lądowanie rakiety na platformie pływającej w basenie.

Tracking dla gogli typu Cardboard

Room measurement

Smartfon jako narzędzie pomiarowe.

Zamawianie jedzenia w restauracji

Real-time Mixed Reality

A tak wygląda próba połączania możliwość ARKit i gogli wirtualnej rzeczywistości HTC Vive.

System iOS 11 zostanie udostępniony użytkownikom smartfonów iPhone 5s oraz wszystkich wyższych modeli, a także wszystkich modeli iPad Air i iPad Pro, iPadach piątej generacji, iPad mini 2 oraz iPod Touch szóstej generacji.

  • Oskar

    Nie wierzyłem za bardzo w ten projekt ale widzę że znajdę kilka zastosowań dla siebie. Ciekawi mnie jak precyzyjne są te pomiary w room measurement. Dobry też patent z rysowaniem palcem. To daje duże możliwości podczas nudzenia się na lekcjach w gimnazjach 😉