Valve wprowadza technikę „Automatic Resolution Rendering” do stabilnej wersji SteamVR.

Tworzona przez Valve aplikacja SteamVR doczekała się kolejnej aktualizacji. Najnowsza wersja oprogramowania wzbogaciła się o technikę zwaną Auto-Resolution automatycznie dostosowującą rozdzielczość gry VR do wydajności karty graficznej.

Z rozwiązania skorzystają przede wszystkim gracze posiadający konfigurację PC znacząco wyższą lub niższą od rekomendowanej dla danej gry. W pierwszym przypadku rozdzielczość obrazu zostanie podwyższona na tyle, aby w pełni wykorzystać potencjał procesora graficznego. W przeciwnym razie jakość oprawy wizualnej obniży się. Niemniej użytkownik gogli dysponujący słabszym sprzętem również będzie mógł cieszyć się obrazem renderowanym w ilości klatek na sekundę odpowiedniej dla wirtualnej rzeczywistości.

Wprowadzenie techniki Auto-Resolution to dobra wiadomość także dla twórców VR-owych gier, których produkcje zadziałają płynnie na większej ilości przeróżnych konfiguracji sprzętowych.

Rozwiązanie działa z każdym headsetem współpracującym z oprogramowaniem Valve, w tym: HTC Vive, HTC Vive Pro, Oculus Rift oraz goglami z serii Windows Mixed Reality.

Pełną listę zmian wprowadzonych do SteamVR wraz z najnowszą łatką znajdziecie w tym miejscu.