Użytkownicy gogli Oculus Rift odcięci od wirtualnej rzeczywistości.

[Aktualizacja 08.03.2018]
Oculus opublikował narzędzie naprawcze pozwalające usunąć krytyczny błąd uniemożliwiający korzystanie z headsetu. Dostępne jest ono do pobrania w tym miejscu.

Jako rekompensatę za niedogodności producent Rifa obiecuje wynagrodzić kwotą 15 dolarów użytkowników gogli, którzy przynajmniej raz skorzystali z nich po 1 lutego tego roku. Kredyty zostaną dodane automatycznie do konta powiązanego ze sklepem Oculus Store w ciągu 7 najbliższych dni.


Oryginalna treść (07.03.2018):
Tysiące użytkowników gogli wirtualnej rzeczywistości Oculus Rift przeżyło dziś niemiłe zaskoczenie próbując uruchomić VR-owe gry i aplikacje. Wszystko za sprawą błędu wyskakującego w momencie ładownia oprogramowania headsetu (Oculus Runtime Service).

Firma Oculus VR poinformowała na swoim oficjalnym forum, iż rozpoczęła „aktywne śledztwo” w tej sprawie. Dotychczas udało się ustalić, że problem związany jest z certyfikacją oprogramowania.

„Ze względów bezpieczeństwa używamy certyfikatu, aby upewnić się, że oprogramowanie, które otrzymujesz, faktycznie pochodzi od Oculusa. Certyfikat wygasł, a my przyglądamy się kilku sposobom rozwiązania tego problemu. (…) Zalecamy zaczekać do czasu wydania oficjalnej poprawki. Dziękuję za cierpliwość” – czytamy w komunikacie opublikowanym przez pracownika firmy.

W sieci zdążyły pojawić się już sposoby tymczasowego obejścia problemu, jednak producent gogli nie zaleca działania na własną rękę.