Tak prezentują się zasady rozgrywki w Fallout 4 VR.

Na kanale Bethesda Softworks pojawił się nowy materiał związany ze zbliżającą się premierą Fallout 4 VR. Port wydanej w 2015 roku gry RPG już 12 grudnia zadebiutuje ze wsparciem dla gogli HTC Vive, stąd jego twórcy postanowili wyjaśnić zasady na jakich odbywać się będzie rozgrywka, która nie była projektowana od początku z myślą o wirtualnej rzeczywistości.

Najnowsza odsłona popularnej serii gier osadzonych w post-apokaliptycznym, retrofuturystycznym świecie przenosi gracza na przedmieścia Bostonu, na krótko przed wybuchem wojny nuklearnej. Fallout 4 VR będzie pełnoprawną VR-ową wersją gry jednak otrzyma zupełnie nowy system walki oraz wytwarzania przedmiotów, które zostały dostosowane do możliwości zestawów Virtual Reality.

Na poniższym materiale pracownicy Bethesday przybliżają podstawowe zasady sterowania głównym bohaterem. Gra zaoferuje dwa tryby przemieszania się: klasyczny/płynny oraz teleportację. Podobnie jak w oryginale będziemy mogli używać Pip-Boya, czyli komputera osobistego noszonego na nadgarstku, który umożliwia przeglądanie statystyk, mapy, a także informacji o misjach. Aby z niego skorzystać wystarczy podnieść trzymany w dłoni kontroler ruchowy na wysokość oczu. Autorzy gry poświęcili miejsce także m.in. systemowi celowania V.A.T.S.

Fallout 4 VR dostępny jest już na Steamie w formie przedsprzedaży. Gra wyceniona została na 259,99 zł. Podobnie jak w przypadku wydanej tydzień temu gry Doom VFR, tytuł prawdopodobnie nie otrzyma w dniu premiery natywnego wsparcia dla gogli Oculus Rift.