Słynna islandzka piosenkarka Björk zaprezentowała swój nowy singiel „Stone Milker” z albumu Vulnicura, do którego teledysk został nakręcony przy użyciu kamery 360 stopni. Nad stworzeniem doświadczenia wyreżyserowanego przez Andrew Huang z VRSE Works pracował cały sztab ludzi: za niesamowity przestrzenny dźwięk 3D odpowiedzialni są specjaliści z 3DCeption i Two Big Years, a za złożenie obrazu artyści 3D z Third Space Agency (3SA).

Sam teledysk stanowi liniowe i nieinteraktywne doświadczenie Virtual Reality. Niby nic ciekawego, a jednak może to stanowić pierwszy krok ku zmianie formy produkowania wideoklipów. Jednakże sama Björk twierdzi, że stworzenie teledysku nie było związane z pogonią za nowinkami technicznymi. Chciała, by każdy widz mógł wraz z nią przenieść się na plażę i posłuchać jej utworu w otoczeniu muzyków. Wirtualne gogle są po prostu narzędziem, które to umożliwiło.

360-stopniowy wideoklip można obejrzeć przy pomocy telefonu w połączeniu z goglami firmy Proteus VR w sklepach wytwórni Rough Trade w Londynie i Nowym Jorku. Niestety nie ma jeszcze żadnych informacji, czy zostanie on udostępniony w sieci. Jeżeli tak się stanie, na pewno Was o tym poinformujemy.

Aktualizacja: 360-stopniowy teledysk Björk pojawił się w serwisie YouTube (zobacz powyżej).